mitt rum ändrade plöstligt karaktär...

Ännu en strålande dag. Underbart eller vad?

Vaknade upp tidigt. Till en välbehövlig tvättstugetid. Morgonpromenad efter att tvätten lagts i maskinen. Irriterad efter upptäckt igår - att jag kanske måste jobba tio timmar på måndag. Ja, juste, den där dagen jag trott jag skulle vara ledig och köpt biljetter för att åka till österlen...inte coolt. Väntar fortfarande på besked. Så var lite grumpy grumpy.

Spatserade i skogen. Kom ut vid tekniska högskolan. Mötte ett lass bagage och tillhörarande barn. Som skulle iväg på läger (antar jag) och deras föräldrar kollade allt en sista gång och det var full rulle. Log lite och tänkte tillbaka på en liten jag.

Gick förbi en äldre man med medelhavsutseende som satt och väntade i sin bil med dörren öppen. Ut från stereon strömmade fadomusik. Varm var jag. Musiken. Värmen. Hur kan jag inte längta utomlands då. Och som när jag gick och köpte soyamjölk. Och vandrade förbi caféet som gör så gott kaffe så, som var fyllt med folk som drack stark espresso och åt sina frukostar i halvskuggan.

Hur jag nu precis hämtat upp tvätten från torkskåpet. Och förvisso upptäckt att ngt konstigt måste ha skett för kläderna är väldigt otorra (är ett ord javisst ;P) vilket betyder att rummet mitt har förvandlats till ett gigantiskt torskåp med tvätt överallt....

Men hur jag hänger upp tvätten och lyssnar till John Mayers ljuva röst - låtar som jag var beroende av för fyra somrar sen då pappan och jag och Martin luffade runt bland Greklands vackra öar. Så jag längtar tillbaka dit! ÅH!

Men allt är väldigt bra här i Stockholm med - javisst. Men jag längtar efter att resa. Är en rastlös typ. Kanske lite rotlös då och då. Javisst.

Behöver en tankedag. Fundera över saker och ting. Sitta på ett café i skuggan och dricka kaffe och tänka igenom alla projekt och tankar som snurrar runt i huvudet mitt. För idag är en vilodag. Och jag försöker ladda upp mig till imorgon.

Ett alternativt tvättskåp - javisst javisst!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0