löööning!



Haha, kan inte hjälpa det. Men det är löningsdag idag. Och jag kan inte hjälpa det, men jag loggar in på mitt konto och ser...pengar som trillar in för timmars jobb. Och det är underbart att känna att man klarar sig helt själv och äntligen för EN gångs skull sen man kom upp till Stockholmo har lite mer pengar än till hyra och mat...

Speciellt eftersom jag måste köpa det där nya löparskorna (faktiskt ett måste...:D). Och lite outfits som passar till jobbet.

Tufft läge va. Tufft läge. Äntligen måste jag konsumera...Haha, materiell lycka är faktiskt underbar ibland :D

Och det var ju ett tag sen om man säger så.

Och materiell lycka är jag ju medveten om, att den, den kan slänga sig i väggen egentligen. Om man jämför med upplevelser. Att träffa människor. Att resa. Se nya platser. Springa i timmar...:D

Morgonkaffet är snart uppdrucket. Jag ska filosofera vidare här hemma en stund till. För att sedan fortsätta i filosofins tecken och bege mig ut på en löprunda. Innan enbart 5 timmars jobb och sedan lite löningsfirande kanske? :D

För att det är fredag (och helg även om man jobbar imorrn :D)





Kommentarer
Postat av: Rebecca

Var jobbar du? :D

2010-07-23 @ 20:21:50
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0