insåg helt plötsligt

att det är augusti väldigt väldigt snart. I övermorgon för att vara exakt. Men augusti är ju en underbart fin månad - så vem klagar? Inte jag! Inser också hur jädrans mycket som har hunnit hända den senaste månaden! Galet roliga saker då. Inte mig emot det heller!

Men inte konstigt kanske att jag fortfarande inte känner mig kry. Inte alls. Hade velat återvända till sängen hela förmiddagen. Hmpf. Men iväg och jobba ska man - tack och lov börjas det först klockan tio. Jag är till och med inte stressad denna morgon. Woho - underbart!

Morgonpromenad unnade jag mig iaf. Konstigt det här - för vissa skulle inte en morgonpromenad betyda att man unnade sig något. Eller att man önskar att man hade fått trotsa regnet igårkväll och springa en härlig runda. Morgonpromenad betyder unna sig för mig. Det betyder verkligen inte träning - men ett sätt att komma ut och andas lite innan man ska iväg och stängas in på jobbet. Och träningen - ja det är ju en del av mig. Går inte att komma ifrån. Att inte lägga tid och energi på det skulle vara som att inte lägga tid och energi på mig själv. Och hur bra skulle man då må?

Men den där tråkiga vilan har väl nochalerats lite. Därav ont i halsen-och ont i musklena. Jag blir typ aldrig sjuk! Och värre än dagens tillstånd vill jag inte att det ska bli. HAR JU SEMESTER I TIO DAGAR. Efter morgondagens jobb. Och massa roligt planerat. Och inte bara när det handlar om löpäventyr...:D

SÅ idag ska jag dricka massvis med förkylnigste. Är iaf inte lika dryg i huvudet idag som föregående dagar haha :D Kanske den närliggande ledigheten och sömn på nästan 8h som har gjort mig förändrad? Haha, lovely :D

Eller så är det för att jag blir härligt glad när jag varje morgon dricker te ur min blommiga jumobokopp - som inte alls skär sig emot tallriken. Kitschigt värre eller hur? :D

Ska pudra näsan och fixa mitt pressokaffe för att sedan bege mig! Kände mig nästan lite väl igår...Haha, vandrade med min takeawaybodum och en satsväska slängd över axeln. Hm...Lite väl? Lattemammaivasastadenaktigt? He... I alla fall. Älskar min press :D


Kommentarer
Postat av: mikaela

mäh, du är ju ingen mamma, snarare lattechicivasastan ;) ses i lund!

2010-07-31 @ 21:03:04
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0