hur man lyckas fastna i en matbutik

Vissa har dolda talanger. Mer eller mindre uppskattade. Mer eller mindre anmärkningsvärda. Tror att en talang jag har är att lyckas tillbringa allt för lång tid i matvarubutiker.

Som idag. Efter jag stängt butiken för dagen och pustat ut efter en allt för lång arbetsdag, åkte jag till hemköp t-centralen för att handla lite. Bananer och kvällsmat. Det slutade med att jag, inte för första gången, tog väldigt lång tid på mig.

Det började med ett telefonsamtal, redan på tuben. Pappan ringde och vi började prata. Kom fram till hemköp och gick in. Men så skulle jag ju berätta lite saker och vi pratade om ditten och datten och jag var ju lite lätt småförvirrad redan vid detta stadie. Så jag ställde mig och stirrade på diverse bröd medan pappsen och jag avhandlade diverse trevliga ämnen. Till slut insåg jag att mitt matköpande inte gick särskilt bra, det gick inte överhuvudtaget med tanke på att jag stod still. Så till slut fick jag tyst på mannen på andra sidan telfonen, nästan genom att lägga på. Hehe, vissa kan inte sluta prata (och vaddå, det var väl inte alls jag som det inte gick få tyst på i början...elller :D). Sen kom ju grej nummer två - kvällsmat. Kan för det första gå runt länge i stora fina matvarubutiker och komponera ihop rätter genomatt få inspiration och handla komplement till det som finns hemma. Men nu var jag ju helt hungrig också! Kombinationen hunger och en väldans trötthet skapade en inte så lite smått förvirrad Maria. Lägg sedan på att butiken var mer än proppfull...Haha, galet galet. Men till slut kom jag i alla fall där ifrån.

Men att handla. Det är ganska fascinerande. Matvarubutiker. Alla man stöter på. Stod tex vid naturgodiset och överläggde med mig själv om jag skulle lägga pengar på gott. (vilket jag gjorde mumma...väntar på mig...) Och en 30-årig man kommer fram och frågar om de är lite beslutsångest? Jag svarar skrattande att jag aldrig borde släppas lös i en matbutik när jag är hungrig. I alla fall. Till sut lämnade jag butiken - i ett stycke.

Men man ser väldans mycket intressanta saker. Matvarubutiker - en plats där man kan filosofera över människor. Det är dagens sanning.

Vad som också är dagens sanning är att det är ganska så härligt att det regnar. Har precis kommit hem efter en liten promenad i regnet och hur underbart är det inte att kunna sitta med sin kopp supergott rooiboste och lyssna på Melissa Horn och regnet som smattrar mot rutan. Passar mig perfekt ikväll. Är som sagt trötter.

Vilket har sin förklaring. Vi hade nämligen en finfin utgångskväll igår. Många fina steg och fina möten! Kul kul kul!Vilket betyder att min sömn denna natt har varit närmast obefintlig. Att börja jobba imorrse var inte nådigt. Kaffe - älskar mina cappuccinos. Dagens konstaterande :D

Så te, kanske någon rostad skogaholmslimpaskiva och choklad. Kanske en film. Det blir kvällens melodi. Det gillas :D

Skogsmulle nummer ett. Älskar regn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0