härlig förmiddag i träningens tecken

Sitter och sörplar i mig en kopp kaffe. Lagat lunch och matlådor (2 st. men ändå...). Ätit massa lunch och njutit över dagen. Och nu är det jobb som väntar!

Men denna förmiddag, denna förmiddag. Finfinemang. Hade tänkt köra styrka igårkväll utöver mitt lugna förmiddagslöppass. Men sen blev det ju bostadstittande. (Det ena rummet var långt åt...och int värt sina pengar. Det andra kollektivet var jättefint. Dock ville de ha ngn som kunde ta rummet nu. Och själv har jag ju en månad kvar till godo här.).

Så denna morgon snörde jag på mig skorna vid halv nio och sprang ut och körde 9 km underbar terräng. Åh! Hade velat springa lääänge. Men hade fortfarande den där känningen i bakre benet....Så jag vände hemåt men sprang vidare mot Odenplan. En kilometer till. Och gick på en Shape-klass. Shape - funktionell styrka. Jobbigt värre - men roligt!

En kilometer jogg hemåt och en underbar dusch. Längtade verkligen efter att hoppa i badet - kan jag lugnt påstå!

Så: 11 km, 9 km terräng, löpning. 55 min Shape. Det gillas! Pigg som en piggeling (åh glass!) ska jag nu ta mig mot jobb!

Förresten. Som sagt - kroppen känns ju alldeles helt normal. Även sen i söndags. Förutom den där onda känslan i bakre vänster lår. Men samtidigt Längtade jag efter köra totalt slut på mig själv i löpspåret idag. Mina älskade intervaller i terrängen - saknar :D







Yippiyey! Underbara onsdag - dagen kunde inte börjat bättre! Får se hur dagen avslutas. Kanske med en utgång med Mikaelan - innan denna åker till ITALIEN och njuter av solen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0