fin måndagskväll med finfint sällskap!

Efter en lång jobbdag - ja vilken värme må jag säga. Tackar tusen gånger tack för airkondition. För även om detta existerar i kära butiken var jag allmänt snurrig i huvudet av värmen efter 10 timmars jobb.

Men sedan kunde jag ju möta upp Mammsen som är i Stockholm för jobb. Hon och hennes kollega mötte mig vid centralstationen. Kollegan hon skulle med natttåget tillbaka till Lund, så det blev ett restaurangbesök i närheten. Själv smaskade jag i mig en vegetarisk hamburgare. Så gott. Faktiskt - vet inte när jag senast åt hamburgare. År sedan?? Hehe. Kanske. Vegetarisk hamburgare med hallomiost var iaf hur gott som helst. Ett glas kallt rosé i värmen - vaddå sommarunderbart :)



Sedan promerade jag och mamman upp mot Vasastan. Och stannade och köpte varsinn glass  - fin efterätt. Testade Ben&Jerrys nya - måste säga att den uppskattades mycket! Sedan skildes vi åt vid Roslagsgatan.

Fint att umgås lite med mamman min. Imorgon blir det en morgonkaffe på ett kafé innan jobbet! Hur mysigt som helst ju!

Älskar att komma "hem". Älskar denna gata när solen går ner. Häromdagen vandrade jag hem i fantastisk solnedgång, förbi den där grekiska restaurangen och hörde gitarrspel från våningen ovanför. Guld värt.
kameran gjorde inte ljuset till viljes. Men ändå. Så värmer det i mitt hjärta. En månad till. Känner lite sorg.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0