det tål att tänka på

Sitter här och längtar. VILL HA FLER LÖPARÄVENTYR! Efter nya utmaning! Nya "berg att bestiga". Förra helgen körde jag ett långpass på 20 km. Älskade varje sekund där jag sprang runt på mitt älskade österlen. Helgen innan det var det terrängtugg med en massa härliga människor. Och helgen innan det var det Hornstull-Järna.

Och nu saknar jag att jag inte har någon såndär utmaning NU!! Vill vill vill! Planerar ett långpass imorgon. Allt från 20 km. Men egentligen vill jag springa 30km. För att det är en utmaning. Och också för att jag inser att det är 10 veckor kvar till Berlin Marathon - AH! Ska bli så kul kul kul!

Och samtidigt som jag tänker - Shit! Borde satsa och lägga in en till växel och köra ännu tuffare....och och och. Så inser jag att det är en hel förändring som skett de senaste 4 veckorna. Vaddå jag snittar på mycket mycket mer träning helt plötsligt?!  Och utan att kroppen protesterar (inte så ofta i alla fall :D). Och även om jag inte kutar det snabbaste någonsinn så ökar jag distansen - min veckomängd. Mycket. Och kör också snabbhetsträning. Intervaller.

Men börjar filura på hur jag ska lägga upp min träning inför maran. Har ju egentligen ingen aning. Är bara en liten skit ju :D haha, nä, men kolla träningspogram. Kanske? Svårt svårt svårt...

Det tål att tänka på. Hur man gör. För att bli bra. För att bli bättre än bra! För att bli jädrans bra.


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Planering är ett måste liksom det där tålamodet. :-)

Skissa hur du ska göra fram till Berlin eller ta något färdigt från nätet t.ex.

Vill du ha löp-sällskap så tjoa!:-)

2010-07-24 @ 21:20:21
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: Sofie RW

Hej! Varför har jag inte hittat dig tidigare? Dig känner jag ju igen från Hornstull-Järna :) . Ang. träning inför maran kanske du kan kolla lite på Szalkais stockholm-mara program och se vad han planerat de sista 10 veckorna innan maran. Men du verkar ju vara hur välförberedd som helst ändå. Lycka till med letandet efter äventyr!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0