det regnar i min skalle

Det regnar i min skalle - mer än störtregnet utanför fönstret (som förvisso just avtagit). Har jobbat hela dagen - men slutade klockan sex! Och jobb på Odengatan betydde att jag var hemma kvart i sju. Och då hann jag handla också! Gillar detta med att jobba 7 min från hemmet.

Vad som inte gillas är det skick kroppen min befinner sig. Det är en förkylning som härjar. Muskelvärk, ont i halsen. Trött. Fy! Dagen har inte varit nådig så att säga. Var så sugen på att gå och träna styrka, hade till och med bokat pass. När jag äntligen jobbade inne i stan. Men icke sa nicke, träningsväskan fick orörd bäras hem igen. Jag är en sån som lite väl ofta kan träna när jag mår halvkasst. Men när jag mår helkasst så säger jag ofta till mig själv att lägga ner de där tankarna.

Fast jag skulle önska att det var tipptoppläge med kroppen idag. Hade nämligen inte haft något emot terrängtugg i regnet! Åh, drömmer! Är det bara jag som älskar att springa med regnet piskandes i ansiktet? Speciellt på sommaren, då det ändå inte blir svinigt kallt....gaah! Istället får jag ta och koka en kopp (balja) te. Borde verkligen packa upp och lägga in min rena tvätt i garderoben (de där kläderna som jag tvättade i söndags...). Kanske kanske!

Dagens, kvällens, projekt kanske. Annars är te och lägenhetsletande ett alternativ. Eller te och ben&jerrys...Glass är bra för själen och det må också vara bra för att boosta kroppen. Eller? :D Let's see!

En bloggare får lov att vara ego och lägga upp bilder på sig själv. Haha, när inspirationen tryter är det väl det som dyker upp :D


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Om det är någon "tröst" så skippade jag med kvällsträningen trots att väskan var med.

dels var jag inte klar förrän efter kl 19 och dels tyckte jag att jag var blöt nog utan att jag behövde ett poolpass med. ;-)

Fantastiskt fin bild på dig!

Krya på dig!

2010-07-29 @ 23:19:29
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0