16 km utan regn och cravings...

Måste få det ur mig - har största blåsan på min tå. Usch och fy - inte bara känns det i hela foten. Det är lite äckligt värre. När den spräcks.

Japp. Det är sagt. Mina fötter är som de är. Äckligt värre men sant så sant. Spräckte min blåsa på tån - men det gjordes genom att springa 16 km. Så det känns rätt okej ändå :)

16 km - utan ngn ajaja känsla. Hur härligt som helst ju! Efter att ha vaknat med den där träningsvärken jag hoppades på (ja, faktiskt, hoppades..) kändes det ändå inte när jag sprang. Inte så mycket iaf. Var ju många andra muskelgrupper som främst hade tränats igår. Kan ju vara ledtråden där...

Men jag sprang och HOPPADES så in i Norden att det där regnet som hela tiden hängde i luften skulle ösa ner. Att springa när det är supertryckande är för mig ingen höjdare. Överhuvudtaget - att finnas till när det är supertryckande är rätt ocoolt enligt mig. Alla är vi olika - men tryckande väder och jag går inte hundra procent ihop.

(Fast...konstigt nog så är det annorlunda när jag är i länder som Vietnam. Det där vädret kan ju inte annat än kallas tryckande vissa dagar. Men då är det ju sjukt mycket mer fuktigt. Hm...Konstigt. Här funkar iaf inte jag och tryckande väder. Nog med tryckande väder :P)

Nu ska jag iväg och jobba. Har precis krängt godaste lunchen. Cravings efter färskpotatis har varit ett faktum. Nu kan jag lägga till inlagd gurka...Har nästan ätit en hel burk sen den inhandlades i söndags...Hehe..Gotte :)

Stekt färskpotatis med ärtor och panerad fisk. Gott! Keso, sallad och INLAGD GURKA :) Mumma. Kaffe på maten. Och jag känner mig nöjd och glad och spatserar till jobbet!!

Just det! Har precis - äntligen - fått ett hej från den tystaste och blygaste människan jag träffat på. I min korridor. Det blev jag glad av :) Tack tack!




Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Håller helt med. Färskpotatis är hur gott som helst! Gärna kalla. Blandas med grönsaker eller på knäckemacka.

Var rädd om fötterna! De ska bära dig både många år och många mil till. :-)

2010-07-01 @ 23:03:36
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0