torsdag fredag lördag och snart ska det springas

Snön SMÄLTER. Det är slask och pölar och vatten här och var och det är lätt att halka och samtidgt går man stundtals på asfalt. Asfalt mot fötterna gör att det är sak samma att det ser ut som mjölk utanför. Det är milt och inte svinkallt. Jag vill ha VÅR! NU!

Japp, så är det - våren jag sägere hej hej på dig och önskar gärna ett långvarigt besök nu!

Med tanke på besök - har haft pappsen här sen i torsdags kväll. Han hade jobb här i staden under torsdagen och fredagen och självklart är det inte hotell som gäller!

Och igårkväll - vad gjorde vi då? Skrattade tills vi grät. På Rival. Vi såg Kvarteret Skatan och jag säger bara: Johan Glans och David Batra i mitt hjärta! Fantastiska män! Så glad och lycklig sprang vi runt i ett dimmigt Stockholm, det känndes som om man befann sig i London på 1800-talet. Med dimmtäta gator och gaslampor. Sån känsla man får av böcker och filmer. Det var lite coolt.

Dessutom åt vi middag på ett jättetrevligt ställe med god, god mat - och mycket mat. Lyx! Självklart är namnet borta ur mitt minne men ändå. Låg vid Mariatorget. Och jag lär ändå inte gå dit själv - så namnets bortfall är inget stort problem i sig :)

Fann dessutom en taklampa på Stadsmissionen. En lampa som försöktes sättas upp imorrse - misslyckat försök dock. Ska ta mig i kragen och försöka om en stund igen...Hann inte ägna så mycket tid till lampproblemet innan - satsade på att hänga med pappan in till stan. Vi promenerade och tog sedan var sin stor latte på Espresso Haus. Själv satt jag kvar med datorn och knapprade och fixade och donade efter pappan lämnat caféet och även Stockholm. Så nu sitter en någon på ett tåg ner till Lund. Hade inte haft något emot att åka tåg idag - är en tågåkardag.

Själv promenerade jag runt i stan och hamnade på Hötorget. Fick med mig lite billiga grönsaker hem.

Blev förresten inspirerad till tusen i torsdags. Följde med och fotade Mathias Dahlgren. Matsalen, folket ja allt. INSPIRERANDE! Och mycket mer än det men tiden att skriva om allt...nej, lämnar det vid ordet inspirerad!

Nu ska jag ladda med energi genom att sjunka ner i soffan och läsa. Försöka slappna av lite. Ladda för snart har jag planerat att jag ska ut och springa. Inte alls peppad egentligen. Men men, blir nog bra till slut. En mil ska det i alla fall orkas med. Önskar mig motivation i en liten ask just nu. Så som det är ibland.

Andra bra saker med besök från hemmet - besökaren kan få lov att ta med sig saker som man behöver :)




Kommentarer
Postat av: mikaela

haha kvarteret skatan! <3<3 oh, var det stadsmissionen vid mariatorget? där köpte jag min lampa också :D det ska dock bli -4 snart igen så våren får fotsätta att vänta... snart blir det ikea iaf!

2010-02-28 @ 13:20:08
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Georghelene

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-01-14 @ 13:46:22
URL: http://georghelene.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0