tJOHO!

Jag är påväg. Sitter på ett lite skakigt tåg som för mig genom ett snövit Sverige. Från lilla Lund till Stockholm. Med packade väskor och massvis med fjärilar i magen som bagage. Spidar runt i mitt huvud och min normala rastlöshet gör att jag snart kommer bli outhärdlig för mitt sällskap. Blir väl snart som barnet några säten bakom mig som stundtals (ofta) frågar "är vi framme än?". Hihi.

Så snart är det Stockholm hej på riktigt. Stockholm hej och flytt hemifrån. Första "egna" lägenheten. Tänker på alla små vardagliga saker som man kommer att hitta på. Allt från handla, hitta sina promenadrundor, Löparrundor :) (var finns de härligaste löparstråken i Stockholm? det är frågan...) myscafé, fixa i sin lägenhet....allt möjligt. Är superglad för praktikplatsen, om än omåttligt nervös. På måndag...Enormt glad för lägenheten. Och mysigt glad (jag tycker att man kan vara mysigt glad) för att förhoppningsvis även kunna extrajobba på tehuset i storstan. Det kommer bli mycket jobb. Mycket träning. Lite pengar. Choklad hemmakvällar. Uppleva allt möjligt. Göra stan - mickan känner du peppen :) ?

Det kommer helt enkelt bli fab. Och det är underbart att vara på väg.

Körde en härlig avslutning igår. Efter att ha packat klart redan på onsdagen hade jag en hel torsdag till annat smått och gott. Lät kroppen vila från träning (ooo - vill ut och springa bort överskottsenergin som finns i kroppen idag!) glassade runt och träffade vänner och satt på caféer och myste och kollade på snön som öste ner utanför. Fixade små saker. Besökte fäktsalen och hämtade saker och försökte låta extremt positiv när min gamle tränare peppade mig för att träna fäktning i stockholm...ja, vi får se hur det blir med det. hmmm:) Vill ju hellre springa och är dessutom så enormt pepp på att börja på sats! Känner hur kul det ska bli att fördjupa sig i nya roliga tränigspass och former!
Och kvällen kom att avslutas med en spontan utgång med två fina tjajor! Lunds sista kväll avslutades på Lunds. Hehe. Förpartajade med KAFFE :) och kläddiskussioner. Det var en sån kväll då det var najs att köra på jeans och en tröja och stövlar och känna den chilla känslan - som vi konstaterade. Spontanutgångar när man helt plötsligt bara känner peppen på att vara social och dansa - det är det bästa! Så go girls och kvällen var fin fin!

Känner väldigt mycket - livet är fullt av möjligheter. Och vi kan göra vad vi vill! Vad vi vill! It's crazy och nu ska jag ta mig lite mer kaffe.





Kommentarer
Postat av: Jenna

Välkommen till stan :D

Jag trivs med att springa på Djurgården, men tror att det finns en hel del grymma ställen söder om stan kring dina trakter och ex Årsta :)

Har du landat ännu? inte hunnit packa upp så mycket anar jag? :)

2010-02-19 @ 21:52:08
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenna

Vad härligt att du börjar landa nu :) du får ta lite bilder när du väl har slagit dig till ro helt!



Hoppas du får en riktigt bra vecka Maria!

2010-02-22 @ 07:58:32
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0