söndagslugn

Söndagförmiddag och då är det Ketih Jarret som spelas ut mina högtaler. The Köln Concert är fantastisk!

Och nu har precis en ny och fin damsugare anlänt till mitt hem! Yippie - nu slipper man städa med sopkvast och borste. Livet bli helt enkelt lite enklare :) Så det är dags att ta tag i lite saker och ting. Först och främst ska jag försöka sätta upp min lampa...har inte tålamod för sånt. Blir alltid sjukt sur när det inte funkar. Så får s hur det går denna gång!

Började för övrigt dagen med en liten löptur. Inget avancerat - vaknade bara upp och kände att man likväl kunde passa på att springa å morgonen istället för att gå - passa på när det fanns lite mer asfalt än vanligt att plöja fram på. Så 5 km sprangs, dock inte så skönt men men - tanken var god :) Och jag får chans att skapa lycka efter träning i eftermiddag, då jag ska prova på cycling på SATS idag. Ett nytt SATS ska provas - medborgarplatsen - så det ska bli intressant. Jag hoppas på ett härligt och givande pass!

Förresten - gjorde världens enklaste och godaste variant av äppelpaj igår. Exprimenterade först med ugnen när jag lagade mat - rotfrukter i ugn och lax med pesto...himmelskt - men körde på stekpanna sedan...



Stekta äpplen med russin och nötter
1 port.


1/2 äpple
russin och valnötter
1 msk smör
havregryn
KANEL!

Smält smöret i stekpannan och lägg i alla ingredienser. Beroende på hur mjuka du vill att äpplena ska vara så varierar självklart tiden på stekningen. Själv lät jag allt fräsa i drygt 5 minuter.
Åt detta goda själv med vaniljglass, men det är nog sjukt gott som vardagsefterätt med vaniljyoghurt eller keso...


Kommentarer
Postat av: mikaela

haha no kiddin, jag och mina tjejer åt lax med pesto i fredags också :D crazy!

2010-02-28 @ 13:23:45
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0