Söndagsgröt och söndagsplaner



Dagens frukost - denna goda gröt: Hallon och aprikosgröt med banan!

AxA grynblandning blandas med torkade aprikoser, linfrön, lite salt, vatten och frysta hallon.
In i mikron i 2 minuter (rör om emellan) och gröten är finito!
Hacka hasselnötter och mandlar och skiva över banan.
Perfekto...

Så nu är jag laddad med energi för denna dag! Ska ta tag i mitt rum hos pappa nu. Har inte bott där på ett tag och jag vet hur kaosartat det ser ut just nu. Och denna veckan ska mitt liv packas ihop. Eller nej, inte riktigt.
Men flytten till huvudstaden sker på fredag och jag undrar - hur tusan får man ihop allt man behöver i några väskor?

Ett halvår är planen just nu och egentligen är det väl inte ens liv som packas ner (utan bara saker som hjälper en att leva livet). Men alla kläder?! Crazy banana - hur ska detta gå?! :)

Som sagt, ska ta tag i det rummet idag. Och sen blir det så mycket annat som ska fixas. Men pappa och jag tänkte försöka prioritera att komma ut i skogen och springa idag. Skulle vara fantastiskt härligt. Så jag hoppas på det!





Kommentarer
Postat av: Jenna

Älskar din grötfantasi :) Jag har svårt för att hålla mig från min absoluta favoritgröt men får himlans massa grötinspiration från dig!



Lycka till med alla packning och flytt! Det tar verkligen längre tid än man tror!

2010-02-14 @ 17:47:05
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0