potatisbiffar och livet är ganska så gött

Efter kommit hem från jobbet - kom därifrån drygt fem minuter efter stängning, rekord (?) - och en snabb cykeltur hem så blev det lite letande i kylskåpet. Detta är vad som improviserades fram:

Potatisbiffar med ärtor och parmesan

Potatismos med ärtor
Parmesan

Igår så gjordes det potatismos i huset. Hur enkelt som helst - inget pulvermos här inte! Koka potatis, mosa potatis. Rör i lite smör, ganska mycket peppar och smaka av med salt. Häll på frusna ärtor och rör runt och låt de värmas upp. Så av detta potatismos gjordes idag potatisbiffar. Bara forma moset till biffar, vänd dem i lite parmesan och stek sedan i lite olja.

Hade en god sallad med grönt, rödkål, avokado, äpple och tomat till. Toppade allt med lite rökt lax och keso. Smaskigt eller vad?

Och nu sitter jag under en filt. Faktiskt sjukt kallt här hemma just nu. Inte ball. Men iaf, ska lämna värmen om en stund och ta mig genom stan på min fina gröna cykel. Träffa fina vänner och vara social. Kanske kan det bli lite Stockholmsplanering också - what say you Julia? :)

Och icke sa nicke är det potatisbiffar som visas på bilden nedan. Kunde man ju tro - en liten matbild. Men nej. Kände för en peppande life's gooood bild! Behövs. Lycka när denna bild togs. Vet ni att SJÖLEJON låter skrattretande? (fick jag lära mig. några hundra meter bredvid mitt objekt - skymde absurt många sjölejon sikten av allt annat som existerande. ganska så...underhållande faktiskt!:))



Kommentarer
Postat av: Jenna

Vilken underbar bild!



Behöver verkligen investera i ordentliga underställ och lämpliga tröjor :) det verkar vara några lager som man behöver, men eftersom jag ändå behöver uppdatera garderboen på sånt inför skidåkning så ska jag passa på och tänka på allt :)

2010-02-09 @ 07:58:47
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0