nya löparskor = ny energi!

Fint och finast. Nya Löparskor ger mig ny energi och jag tog mina 11 kilometer med storm. Eller okej, inte riktigt. Nästan. Okej, lite ont i mina ben - inte coolt. Inte alls.

Men fy tusan vad underbart det var att springa de första 5 kilometrarna - på bar asfalt. Asfalt utan nästan någon is och absolut ingen snömodd! F a n t a s t i s k t!

Men har tagit min insikt till mig. Tror det är dags att springa lite löpband. Tror att det är lite mer hälsosamt för mina hälsenor och benhinnor just nu. Eller ha lite variation. Och då kan man ju passa på att köra lite intevallträning också.

Kan erkänna att ja, jag har insett att löpband kan vara bra förut. Men på något sätt så slutar det alltid med att löpningen förläggs utomhus. Några faktorer till detta. För det första - Det är så Underbart att springa ute. Upplevelsen att komma ut i friska luften är ju en del av löparglädjen. Och sedan är jag lite nervös när jag ska gå till Gerda för att springa löpband. För, hör och häpna, har aldrig sprungit på deras löpband.

Dagens erkännande. Lilla jag är lite rädd för att gå och springa på Gerdas gym. Stora stygga vargen kanske komemr och tar mig - vad vet jag?

Det var iaf underbart att springa. Trots vissa onda kilometer. Värt det. Fett värt det.

Men nu - dags för dusch och maaaat! 


Kommentarer
Postat av: Jenna

Åh vad avudsjuk jag blir på er barmark, ur springaspekten :)



Har du haft problem med hälsenorna och benhinnor? kan nog vara klokt att variera med lite löpband. Jag är van vid att endast springa på löpband under vintertid och har verkligen inget emot det. Trivs med att sprigna både ute som inne, men längtar verkligen efter att få bege mig utomhus nu, som du säger så är det ju verkligen den friska luften och naturupplevelsen som är halva löparglädjen!

2010-02-13 @ 12:00:35
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0