natur+löpning=endorfiner och lyckorus



Just the way I like it. Ett härligt löppass har sprungits ute i Skrylle. Egentligen var det inte ett inplanerat löppass men det var så lockande att komma ut i naturen och springa och samtidigt ha kvalitétstid med pappsen (även om det slutade med att jag inte orkade med att springa i hans tempo. eller orkade. tröttnade på det. det gick för långsamt så jag fick springa i förväg i min ensamhet...:)).

Och det var sjukt härligt! De första 6 km tog jag det lugna, ganska snöigt på vissa platser och sprang ganska lugnt med pappsen. (som jag försökte sporra till att öka på lite mer. Någon är ovan vid att springa i snö och har inte tränat på 2 veckor. Och inte är det jag :P ). Men det bästa var att springa ute i skogen - backträning! Saknar ordentliga backar när man springer i stan, Lund är inte precis den mest kuperade staden...Hm...Så det var gött! Så det blev 11,5 km - och de sista 2 kilometrarna var det fantastiskt mark att springa på och jag kunde verkligen sträcka ut. Åhh. Denna känsla av att bara springa och springa och känna att man kan pinna på hur länge som helst. Önskar att snön var helt borta från spåren. Den kan ligga bredvid :) Men inte där man springer - för det är så underbart att slippa snömodd och dylikt.

Känner mig för övrigt väldigt nöjd med den gångna veckans träning! Det har blivit tre löppas - ett på 15,5 km, ett på 11 km och så dagens 11,5 med fokus på backträning. Sedan har det också blivit två rejält svettiga spinningpass, vilka jag är sjukt nöjd med. Älskar dessa pass då man verkligen lyckas att ge allt och lite till! Det är inte fy skam det! Och lite afrodans har det ju faktiskt också blivit. Inte att glömma :)

Så en bra träningsvecka med mycket (endast i stort sett. förutom afron) på kondition. Så veckan som kommer siktar jag på att försöka få in två StyGy pass. Men men, får se hur det går med planerade tider i flyttkaosen :) Då är det mer behändigt med löpning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0