mer löpning åt folket!

Jajajajajajaja! Idag gick min löpning super och jag sprang 15,5 km. Så glad så glad sprang jag på och njöt av stegen som bar mig framåt och ut i stora världen. Hehe. Ja, det var en underbar löprunda och jag har faktiskt aldrig sprungit så långt förut. Hade tänkt börja springa 15km lite innan jul, men sen kom mina små ben ivägen och störde sig. Men nu, nu jävlar! Nu är det satsa som gäller och jag är lycklig!

Tiden var som den var, låg på i snitt 05.37 min/km. Det blev 6 km löpning i stan och på den asfalten - 3 km ner till dammarna och St: Lars och 3km tillbaka. Sen var det natur och jag. Och helt okej underlag! Det var en kilometer här och en kilometer där som var döjobbig/störig att springa. Med isig och ojämn snö och jag såg faktiskt inte ett skit ett tag. Dagen är grå, visst är den det, men plötsligt lade sig det ett konstigt dis över världen. Det började småsnöa, någon konstig snö. Men det varade som sagt inte så länge!

S jag är helt enkelt superglad att jag övergav tanken på at springa på löpband för att jag inte pallade med jobbigt underlag. Jag är glad över att snön försvunnit till denna grad och att jag tog chansen idag!

Och nu är jag dessutom nyklippt. Och ska äta lunch. Och dricka en kopp kaffe (det nyköpta kaffet var gotteligott! Kan alltså inte motstå en kopp till...). Sedan gäller det att skynda sig iväg till jobbelijobb. Leende jag kommer springa runt och snacka strunt hela dagen, det känner jag på mig. Helt okej att jobba i Tébutiken då! :)




God lunch framför dator med garminklockan vid sidan om. Ska försöka mig på att läsa instruktionerna och lägga in resultaten på datorn...hur teknisk är jag? Hur långt kommer jag hinna...hm. Kansk borde ge upp innan jag börjar...Då jag inte har så lång tid till mitt förfogande...Hm :/ Jaja!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Det låter ju toppen med lägenheten :) Hur länge får du ha den? Jag önskar att jag vågade trotsa vädret ocg bege mig ut bland is och snö för att springa :P först borde jag dock skaffa mig lämpliga kläder för det tror jag! Dock har jag inget emot att springa på bandet under vintern, även om jag längtar efter barmark och varmare springtider. Hur mycket har du på dig när du springer i minusgrader?

2010-02-08 @ 17:22:16
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0