lite tomma saker lite små saker. en onsdagkväll som snart tar slut

Just nu. Lite tom, lite trött och lite utmattat. Visst kan man vara trött och utmattad på samma gång - visst kan det betyda två helt olika saker?

Och ändå har dagen varit bra. Jag sitter på mitt golv i mitt rum som blivit min lilla värld (känns lite som när man var liten och byggde ett litet hem i sitt rum av lakan och kuddar och gud vet vad. Typ ett tält) och tittar på tre packade väskor. Och lyckats få plats med allt och lite till - det har jag! Applåder...

Tillbringade några timmar i en god väns sällskap. Blev bjuden på lunch. Satt och pratade på i 2 timmar drygt om allt möjligt på denna jord. Tog en tur på stan. Det var så bra så.

Var trött som in i men gick och tränade ändå. En och en halv timme stygy med pappan. Gillar att ha någon att träna med. Det motiverar mig och peppar mig och får mig att komma igång. Ja, jag är tävlingsmänniska. Självklart!

Men saker kan suga musten ur en. Och saker suger musten ur en. Suger musten ur en - vad är det för uttryck egentligen?

Så jag borde gå och lägga mig. Sova. Men ibland är det inte det mest lockande alternativet. Är lugn för första gången på hela dagen - och det lugnet njuter jag gärna litet ut av. Så det är så. Sängen hägrar snart nog!

Lite tom. Lite lugn och trött. Tänker på saker som skall göras - saker som man vill ska bli rätt. Beslut som måste tas. Har ätit lite Ben&Jerry. Druckit varm proviva - björnbär. Choklad gör en glad. Choklad är gott.






Kommentarer
Postat av: Miranda

Choklad ÄR gott!

2010-02-18 @ 01:17:50
URL: http://mirandasminut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0