kan man säga vad detta innebär?



Idag är det onsdag. Igår trodde jag att det var torsdag. Därför känns onsdag idag lite fel, men ändå mer rätt än gårdagens tisdagtorsdag.

Rätt och fel. Min presskanna på bilden ovan. Allt måste inte vara perfekt, inte ens bilder. Propotioner vad är det? Iaf åker presskannan med till storstaden. Sitter och funderar vad som kommer finnas i "mitt hem". Kökssaker exempelvis? Sådana småsaker. Kommer bli intressant att se. Och det bästa är att jag har en pappa som kommer upp en vecka efter min flytt för att jobba - vilket betyder att någon (p) kommer att egera packåsna...hehe. Gillas.

Kanske kan bilden säga vad jag gör nu - dricker gott kaffe. Har faktiskt inte GJORT NÅGONTING än idag. Inte ens tagit en morgonpromenad. Bara ätit frukost. Sov till åtta idag. Vilket betyder sovmorgon för mig. Vilket jag tycker är lite svårt, kan erkännas. Men bestämmt mig har jag gjort - idag ska inte gå i 200 procent. Istället blir det härlig träning nu på förmiddagen och jobb mellan endast 4-7.

Ska dock gå och leta phootoshop litteratur. Frågan är om det är billigare att beställa en bok över internet - adlibris - eller köpa i vanlig butik. Billigast är självfallet att låna en bok på bibblan, men frågan är om denna bok finns där. Adlibris betyder också att det tar iaf två dagar innan boken kommer. Och jag behöver den NU. Summan av kardemumman - att kila ner till bibblan nu när den öppnar kanske? Förhoppningsvis kan boken hittas där och då kan jag ta mig samman och plugga i eftermiddag. Det skulle kännas givande. Hm.

OHO! Gjorde bästa upptäckten igår när jag tecknade mitt abonnemang. Efter mycket prat hit och dit hade jag dragit mammsen till Telia för att äntligen teckna upp ett abonnemang. Vi kom dit och stod utanför och väntade på att de skulle öppna (brukar ofta undra när jag öppnar butiken hur man orkar vänta innan man öppnar. Nu vet jag. Tidsbrist :)) och hade därför endast två framför oss i kön. Jag passade på att spana in ett par högtalare till datorn, vilka kostade 5oo spänn. Dream on baby tänkte jag.

Men drömmen gick i uppfyllelse tralalalala. När jag tecknade mit abonemang visade det sig nämligen att jag fick 500 spänn att lägga på en mobil eller tillbehör. Jag frågade om jag fick lägga det på vad som helst i butiken. Svaret var ja! Och med ett presentkort i hand gick jag glatt ur butiken. Så nu i veckan ska jag gå tillbaka och köpa mig en inflyttnignspresent - HÖGTALARE! Yey! Faktiskt sjukt lyckosamt. Tursamt. Jag gillar! Tummen upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0