it's packningstajm

Sitter och är kaffespidad och övertrött och resfebrig - en oslagbar kombination om man vill ha myror i kroppen. Så det rekomenderas varmt om detta mål önskas nå.

Själv börjar jag dock tröttna så smått. Längtar efter att bli skönt trött så att man kan gå och lägga sig i sin varma sköna säng och soooova. Nice nice.

Men mitt tillstånd är svaret på fina svengelskan och den ursäkten (koffein, övertrötthet, spidighet) accepteras alltid. Men gaah. Sjukt effektiv dag må jag säga. En löppass imorrse. En tandläkartid - men ooops - hade ett litet hål som ska lagas (på torsdag. ska få bedövningsspruta i munnen. inte big fan av sprutor. ush och fy. inte coolt.). Matshoppning och ett afroshaking pass hanns även det med innan lunch, som intogs i faderns samvoro och med en planeringsalmenacka i en hand och en superb macka från coffebreak i andra handen (och surplande på en gigantisk underbar soyalatte - kommer sakna!). Duktig och satt framför den gigantiska skärmen på pappsens jobb på eftermiddagen och sen bar det av mot tvättstugan. Och sen dinertime med pappsen och brodern (som åker tillbaka till sitt kalla vinterlandskap ikväll. Så man kan säga avskedsmiddag för båda barnen) på Fellini. Därav kaffespidigheten - jag ska inte dricka kaffe på kvällen men vem kan motstå en god god cappuccino när det erbjuds?

Och nu i packningskaoset. Satt och tänkte för en halvtimme sen - jävlar vad bra jag packat. Kommer lugnt lyckas få med mig allt jag vill ha. I klädväg. Skorna var jag medveten om att där, där måste val göras. Men nu säger jag bara - man ska inte ropa hej innan man är över bäcken. Definitivt inte! Kommer prega ner locken på mina väskor när min packning är klar. Detta bådar inte gott....Vad kan man göra?

Så ja, detaljerat om saker som skett. En klackspark i backen till mig själv om att inte vara lika kaffeberoende imorgon. Japp - minnesanteckning gjord. Ska se om den håller :) Nu ska jag försöka andas lite lugnt i takt med Melissa Horns underbara sånger (som självklart hörs genom ett par fina nya högtalare) :)





Dags att göra lite urval. Men hur ska man välja? Kan erkänna att jag var extremt optimistisk när alla skor sattes fram. Men ändå. Kill your darlings??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0