I stockholm!

In Stockholmoo! Har landat och existerar i huvudstaden just nu. Vad kan man säga? Första egna flytten och just nu käns det super. Har vairit en galen helg med mycket att göra, mycket som ska fixas. En lägenhet som man ska bo in sig i. (Och herregud vad man hela tiden kommer på saker som man ska göra eller saker som behövs för att kunna göra...allt. Men ändå - ett eget ställe :)) Saker som ska göras, köpas, fixas. Och sen ska man försöka hitta runt på ställen man aldrig befunnit sig på...Men nu är det mesta på plats. Okej, inte allt i mitt huvud men det är ju en senare fråga :)

Men som sagt, en innehållsrik helg med Mycket Att Göra Måste Saker. Men faktiskt även fått plats med annat. En mamma åkte med upp som packåsna...hehe. Och en fika med en ny bekanntskap har hunnits med. En löprunda runt årstaviken och någon annan stans (- namnet....) har skett. 12,5 km igår då solen låg på och på snötäcke i natur och ja, det var fantastiskt. Underbart att ha naturen utanför dörren. Att stå i sitt köksfönster och se ett rådjur - vad hände där?

Och igår eftermiddag och kväll var det kvalitétstid med numera stockholmsbon Mikaela och Helly som var på besök från lund. Vi befann oss vid Kungsträdgården där Mikaela stod och var flashig och presenterade Ida Pyks coola saker. Gapade efter fina saker och sjukt duktiga unga människor! Var snöyr med Helly och förundrades över gigantiska snöflingor. Och vi frös lite grann. Och irriterades över tunnelbanor. Usch och fy. Med tanke på detta - det är dags för mig att bege mig ut i snön och se hur jag lyckas ta mig till Lidingö...he. Tunnelbanor och kaos - som ny människa i stan får vi se hur detta ska gå!

Ja, ska försöka inte tänka på problem - nervositeten kommer annars göra mig lite galen :) Kvällen igår kan jag ge en tanke! Fina vännerna följde med mig hem (hoho hem, underbart att säga om fina lägenheten!) och jag lagade mat och vi myste och pratade innan Mikaela begav sig åt sitt håll och Helly tog tåget till Lund.

Första dagen på praktiken helt enkelt idag. Och det är inte bara jag som tar mitt pick och pack genom dörren - det är hundratals fjärilar i min mage som följer med....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0