i ett hus

Sitter hos pappa och knapprar på min lilla dator. Lyssnar på Melissa Horn. Sitter i vårt härliga kök där någon står och kokar te. Har ätit världens godaste middag - paella med lax och räkor. En middag med pappan och en Björn och hans lilla Gustav (som helt plötsligt blivit tre och snart ett halvt och springer runt och snackar strunt) Vet ni att en krokodil har ätit upp våra fönster, vårt tak, vår lampa och och...En krokodil har diskuterats livligt idag helt enkelt och lite av den diskutionen fick jag höra idag. Det roade mig enormt mycket. Liten solstråle :)

Det är iaf härligt att bara vara i huset med en massa människor runt omkring sig. Låta tiden gå lite skönt sådär.

Har proppsat på en lista om trevliga och mysiga caféer i Stockholm och även butiker. Fått höra om härliga konstnärskvarter och uteställen. Gillar bohemiska vuxna konstnärssjälar som jag tycker om! Är för övrigt lika underbart glad över att jag skrivit på mitt första lägenhetskontrakt. Jag gillar. Så om två veckor är det jag som vinkar hej då till Lund och ropar Hej Hej Stockholm. Nedräkning sker nu - om två veckor är det i "min lägenhet" som jag sitter! Den 19 februari kommer jag till Stockholm! Jag är lycklig, lite nervös för allt och alla och lite mig själv med och pirrig i magen som om jag hade resfeber. Och resfeber antar jag att jag också har. Och resfeber gillas ändå väldigt mycket!

Så världen, här kommer jag :) Och nu ska jag återgå av att njuta av människorna i mitt hus.

Kände att bilden på nått sätt passade min tankegång. Kanske är det för att det är jag som tagit bilden och vet var jag var och hur jag kände när jag fotograferade. Men en bild av en människa på en resa. När man ser i ny stad i en ny dager. Förväntansfull, lite rädd, lite lycklig och väldigt nyfiken. I ett barndomens hus på väg mot nya äventyr!





Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad roligt att allt med lägenheten är klart :) vart i sthlm hamnar du? Är det andrahands du har fått tag på?



Hoppas du får en fin dag Maria!

2010-02-07 @ 12:34:55
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0