från datorknapper till second hand, från te till träning

Hej hej hallå kan man säga. Hej hej hallå på mig själv och på Stockholm och allt och alla.

Hur fin har inte dagen varit idag? Sol sol sol! Och jag har gått från att knappra fram texter på datorn till att mysa runt på söder med mikaela. Efter att följt med till duktiga mikaela som lämnade tillbaka galgar på tjallamalla, strosade vi längs gatorna och kikade in i några fina second hand butiker. En heldag med massvis med butikskikande och fikande ska ske! Söder är myspys - konstaterandet för dagen. Eller ett av dem...

Och vidare pyste jag iväg till Odenplan och till Tehuset Java och dök in och sa hej hej och gick ut glad i hågen då jag (om jag inte beter mig katastrofalt) är en extraflicka även i stockholmo. Kände mig hemma i butiken och längtade efter att stå bakom disken och ösa upp te och åter te. Faktiskt :)

Vidare spatserade jag och njöt av att ha en halvtimme övers innan nästa dagsetapp och dök in på Espresso Haus och köpte en liten soya latte (tackar vet jag presentkort...) som jag sörplade i mig på några minuter. Ut i kylan och in på Sats Odenplan! För nu var det dags för träning!

Lite nervös var jag när jag gick in genom dörrarna - gruppträning på ett helt nytt ställe. Punkt punkt punkt...visa sig från bästa sidan. Typ. Och Cross Training skulle tränas och utan att veta vad det egentligen var (några rader i ett häfte bekräftar inte precis en livs levande upplevelse) så hoppade jag in i en sal med andra träningssugna människor.

Och ja må säga att Sats Odenplan föll mig enormt mycket mer i smaken än Globen. Bara stämmningen, alla fina löpband jag gick förbi, omklädningsrummen....kände mer värt pengarna! Och träningen var inte helt fel den heller! Jobbigt - känner hur jag inte är van vid styrketräningsövningar. Fortfarande inte...Gillar att hålla igång längre än 55 minuter en timme när man håller på med cirkel träning dock. Saknade lite gerdas 1,5 h styrkegympa, vilket har ungefär samma koncept som cross training, fast mycket mera folk och fler konditionsbitar. För och nackdelar på båda hållen! Men jag ska prova mig fram igenom olika klasser! Har två pass inbokade i helgen...Men inte bara pass ska provas utan även olika Sats!

Och hann också kika in på Åhlens. På bo olsson. Köpte små saker som behövdes till lägenheten. En ugnstermometer är nu i min ägo - kanske kan jag lyckas använda min gasugn nu?

Men roligaste var nästan mitt besök på Lindex, där en klädroller köptes. GRATIS ANTON BERG CHOKLAD! Mumsfillibabba sa jag och fick med mig en fin bit choklad i min påse. Sånt blir jag glad över. Små saker som gör en lycklig, inte sant? :)

Nu ska jag knappra ner mer väsentliga saker på datorn.



Kommentarer
Postat av: Jenna

Vad härligt med massa nytt att upptäcka :) Jag gillar oxå Sats Odenplan (förutom vid extrem rusnningstid när det är megaproppat, men då är ju inget ställe kul :P). Annars kan jag rekommendera Sats Zenits styrketräningsytor, och Hötorgets gruppträningsinstruktörer. Även på Stureplan där jag jobbar har vi stora och fräscha lokaler och grymma instruktörer :)

2010-02-25 @ 07:32:19
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: mikaela

åååh ska också shoppa loss till stugan snarast! kanske får med mig mor min till ikea ;D och lätt att en heldag på söder kommer spenderas, bäästa hoodet! ses snart! puss o kram

2010-02-25 @ 14:31:50
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0