dags för myspys

Vad hände - det är frågan?

Jag masade mig fram till garderoben och slängde på mig träningskläder, ändå väldigt nöjd med det faktum att antalet vintriga kläd-lager minskats, snörde på mig skorna och begav mig ut. Och som jag visste - jag njöt av asfalt! Asfalt under fötterna!

Och plötsligt, plötsligt började det typ regna...och sen övergick detta i hagel! Hagel. Inte snö utan hagel. Kände lite - regna bort snön.....

Nästan 10 km blev det, och jag sprang på och kände hur lätt uppbyggd ilska utmanade haglet att hagla på mer och mer för jag sket fullkomligt vädret. Brydde mig inte om att mascaran måste lagt sig under ögonen och fått mig att se ut som en förstörd panda. Att jag såg lätt sammanbiten ut. Att ja...brydde mig inte. Och egentligen var det väl inte ilska. Mer ja...gammal skit.

Så jag är glad att jag sprang. För nu känns allt bra. Och jag känner mig redo för en kväll i soffan. Med Runners World som jag fick från besöket från Lund. Och med Camilla Läckbergs deckare Sjöjungfrun, vilken är riktigt bra men lite jobbigt obehaglig. Ingen sängfösare precis....

Och jag ska laga god mat. Och kanske se en film? Detta sker inte ofta - men väl värt ikväll. Och äta choklad. Och tända ljus.

Myspys helt enkelt. Så ska det vara och så ska det bli.




Kommentarer
Postat av: Williamjessica

really good site!!

2011-03-28 @ 12:33:07
URL: http://williamjessica.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0