dagen i ära

Jag och spotify är bästa vänner - det är ingen tvekan om att detta är ett faktum! Ville bara notera det, utan någon speciell orsak förvisso men ändå.

Intensiv dag från tidig morgon till sen hemkomst. Men jag gillar läget och är trött men nöjd med denna tisdag!

Min första pressfrukost har jag gått på - jippieyey. Det ska anordnas norra europas största mässa för personer inom restaurangvärlden i april. Och idag var det en liten pressfrukost angående detta i Nationalmuseets restaurang Atrium. Och jag var där, ensam he...Men det gick bra. Inga fatala misstag - inget nervöst sätta mig bredvid stolen eller spilla ut kaffet i knät i alla fall. Tummen upp för det eller vad?
Dessutom hittade jag till nationalmuseet och kom i tid till halv nio. Fick lite panik utanför gullmarksplan när folk köade utanför spärrarna in till perrongen. Shit! Tänkte jag och svalde och andades men kunde inte släppa tanken att jag kanske var helt ute och cyklade och skulle komma enormt sent och ja, göra bort mig lite lätt fatalt. Men så släpptes vi in och allt var frid och fröjd. Och efter en liten power walk, må jag säga, till museet var jag i alla fall glad i hågen över att ha hittat och kommit i tid! Erövrar stan :)


Glad och intresserad av allt och faktiskt alla tog jag vägen till nästa punkt för dagen. En till pressis (ny formulering kanske kanske?).

Efter lunch, thai thai thai - mumsigt värre (finns det något godare än pad thai - utan kött... - med massvis av jordnötter...) var det Lidingö som gällde. Och lämnade ön vid 6 och tog mig ändå smidigt hem. "Min" väg funkar bra - tack och lov - i snökaoset.

Och nu dör jag lite i soffan. Men så kan det gå!

Imorgon blir det sitta hemma in tha house och jobba på. Och förhoppningsvis en titt in på Tehuset. Och träning på sats är bokad - spinning ska testas - eller cycling...Sen blir det kanske också en kompisdejt. Låter som en bra dag. Men kanske lyckas jag boka in mer än vad jag hinner. He. Så kan det vara. Men men - ambiioner är bra. :)

Det bjöds på fin fin frukost i den väldigt vackra matsalen! Fruktsallad, yoghurt, mackor, smoothie....kaffe.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0