choklad, film och träning





Kvällens planer består av en soffa, en film och massvis med god choklad! Låter bra i mina trötta öron. Största problemet blir dock att välja vilken av de två filmer som hyrts som skall ses...hm...dessa problem!

Sitter och njuter av trötta armar. Ett skönt pass på Gerda har skett! Även om början inte gav mig några trevliga känningar. Ett illamående fick mig att misströsta! Men men, det arbetades igenom och passet gick ändå okej. Bra nog för att jag ska känna mig lagom skönt utpumpad.

Gillar att jag känner hur jag utvecklas. Har verkligen haft perioder för inte så länge sedan när jag var muskellös, i stort sett. Om man nu kan vara det. I alla fall - det är underbart att känna sig stark! Det peppar mig enormt mycket och jag älskar det. Träning är en livsstil och jag kan börja konstatera att jag börjar att närma mig vissa stolpar på vägen till mina mål. Det är underbart att kunna vara stolt över sig själv och vad man lyckas uppnå. Och stolthet känner jag. Innan kunde jag nästan inte bli stolt över mig själv, erkänna - att ja, jag lyckades jävligt bra med den eller den saken! Driven av viljan att vara bäst - det kan vara givande. Men också lite lätt förfärligt!

Så att vara stolt över sig själv är fantastiskt. Och det borde alla vara.

Nåja, en parantes. Träningen var det ja! Mål. Och egentligen har jag väl bara ett utsatt mål just nu. Har tagit ett tag att definera mig själv. Vad jag vill satsa på. Innan, för några år sedan, var jag en fäktningsgalen person. Och sen kom annat ivägen som gjorde att träningen inte gick som den skulle. Och fäktningen blev tyvärr aldrig den samma igen. Även om jag älskade det och det peppade mig.

Och sen är det den kära löpningen, något som alltid legat varmt om hjärtat, men som jag börjat satsa på mer på senare tid. Och det är här som mitt mål finns - en halvmara i vår. Min första halvmara. Göteborgsvarvet den 22 maj!

Men nog med träningstankar. Blev ett mer utsvävande inlägg än tänkt. Fredagsfilosofering.

Men lindt exellence  - mörk choklad med mandlar och en vit choklad med cocos...det är vad som nu skall avnjutas!

 


Kommentarer
Postat av: Jenna

Det låter som en alldeles förträffligt bra plan för kvällen :) Hoppas du får en riktigt bra helg Maria!

2010-02-05 @ 21:57:15
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: amanda

hej! vilken härlig blogg. rolig läsning och trevliga bilder. kram!

2010-02-08 @ 17:09:53
URL: http://bootylicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0