att äta med ögat

Mat ska vara en glädje för sinnet och magen. Mat ska dofta gott, se gott ut och även smaka gott. Det är min matfilosofi.

Kom precis hem från ett suveränt spinningpass, enda problemet var att istället för träningslinne hade jag lagt ner en underställströja i min väska! Försökte kavla upp armarna mer och mer under hela passet och lyckades nästan omforma min långärmade tröja till en t-shirt. Iaf! Nice nice och jag känner mig full av energi!

Mend et här med mat som ska se god ut - färgkombinationer kan göra succé. Mat kan bli konstverk. Inte för att min lunch är det men god för ögat och magen är den i alla fall! Tyvärr är fotot taget med kamera nr 2 när det gäller vissa bilder, min lilla fickkamera, då jag suger på det här med att ladda batteri till tekniska prylar. Så bilden är inte riktigt verkligheten. Finare färger i verkligheten. Men ett försök!

Fiskpinnar med en sallad på blandad grönsallad, rödkål, tomat, äpple och avokado. Till det spenatröra med ärtor, soltorkade tomater, chili och vitlök. Och lite keso. Smaskens!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0