titta upp, ner, bak, fram - överallt

Jisses! Kan inte säga annat än det. Tiden rusar fram. Och inte mig emot - bara man tar sig tid att njuta av allt också. Har en del olika nedräkningar på gång i huvudet: så mycket att se fram emot!

Om två och en halv vecka är det jul och jag kommer sitta och mysa nere i Lund med familj och vänner som är väldans saknade och som inte befinner sig på samma plats som jag. Mer än en vecka kommer man vara ledig...Hur underbart som helst!

Att jag snart kommer slippa min lätt komiska åldersnoja över att vara yngre än 20 små år - den kommer också snart försvinna, på fredag kommer jag få träffa min fina mamma som har flängt runt i välrden väldans mycket på sistonde och jobbat och gjort sådan saker som gör att jag är väldans stolt över att ha en sådan mamma.

Att den fantastiskt roliga julruscen nu börjat på riktigt är funny bunny. (är jag konstig som älskar att jobba i stressen??hehe, eller passar man bara i yrket :D).

Och att jag sedan har en väldans härlig resa att se fram emot är bland det bästa. Anledningen till att man jobbar extra mycket. Sparar. Planerar.

För jag bestämde mig väldigt hipp som happ för en tre veckor sedan. Att ja, jag hade kanske inte sparat så mycket pengar. Men jag ville. Behövde. Komma ut och resa.

Så det blir en och en halv månad. Tur och retur Bangkok. Viljan att åka tillbaka till Vietnam. Och jag ska surfa, det som jag drömt om att göra länge. Lombok.

Sedan får allt ta mig dit det tar mig. Bara vara, fotografera, titta på människor, lyssna, höra, höras, dricka en kopp kaffe i en timme. Allt som jag vill göra.

Men sen ska man ju inte glömma det som händer just nu....

Som veckan som varit. En finemang träningsvecka (med 2 tuffa cykelpass, ett distanslpningspass på 10km, en lånpass (!) på nästan 2 h, ett BodyPump pass, 1 Shape-pass och så den viktiga rörlighetsträningen: 1satsflow pass och ett yoga pass) där jag känt mig på G!!! Och en 6-dagars jobbvecka som har varit rolig. Bryta av med lite fashion, lussebullsbak, städning och kaffedrickande. Och allt möjligt.

Kunde inte avslutas bättre än med varm choklad och lussebullar. Som jag gjorde igår efter jobbet.

Och veckan inleder jag på duktiga vis: Med tvättning. Och en dos ljus (eller Ljus? det är inte så ljust förvisso...) i form av en morgonpromenad. En skål supergröt och underbart kaffe.

Och nu en rusch till jobbet :D



Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Det är mysigt att vänta på julen, och på resor också. Mycket att se fram emot!

2010-12-06 @ 21:37:36
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0