tiden

Det finns en sak som tar tid här i världen, och komiskt nog är det att ta tid till sig själv. Som tar tid.

Hur svårt ska det egentligen vara - kan vissa tänka. Kanske har vissa för mycket tid till sig själv och stirrar in i väggen lite väl ofta eller är rastlös uppåt väggarna.

Ja, jag vet nog väl att jag inte är den personen. Men likväl vet jag att man behöver tid till sig själv. Så idag har varit en sådan dag. Landat i sig själv.

Efter min lugna morgon hemma satte jag mig på cykelsadeln på Hötorget och rev av ett tufft pass. Eller rev och rev, nja, men jag kämpade på!

Och när jag kom dit tänkte jag på vilken vanemänniska man kan vara (jag är). I olika omklädningsrum på Sats exempelvis. På alla olika har jag i stort sett alltid samma skåp. I olika cykelsalar (eller de jag brukar hänga i...) tar jag alltid samma cykel. När jag går bredvid någon går jag oftast på samma sida. Lägger alltid samma saker på samma ställe i många situationer...Har det att göra med att man försöker göra sig hemma där man är?

Nåja. På stan var det i alla fall GALET. Proppfullt.

Och för första gången på väldigt länge var jag för varmt klädd. Det om någon borde man få stående ovationer för i detta väder må jag säga.

Fick med mig böcker från biblioteket. Ljuva läsning. Underbart att öppna boken när man kom hem och bara lägga sig ner i soffan/sängen och läsa. Läsa läsa läsa. Underbart.

Laga mat. En rotfruktssymfoni och kikärtsbiffar med alla världens kryddor. Gott gott gott.

Och dessutom. Så hyrde jag film i stan. Hur mysigt som helst. Och så har jag lussebullar i frysen (egengjorda såklart!).

En riktigt riktigt skön lördagsdag har det varit och kvällen stavas mys!


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Så sant...Att det tar tid att ta tid för sig själv. Vilket är ganska galet. Du är så pysslig! Kan du inte skriva lite recept på alla dina smarriga vegogrejer. Kikärtsbiffar låter hur gott som helst!

2010-12-11 @ 21:19:39
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: mikaela

yaay, jag har också köpt :D vad bra, då blir vi minst två, chattar med julle nu, hon borde ju ha köpt :)

2010-12-16 @ 20:57:37
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

tralalala jag är en liten mes som inte vet vad jag vill.... och som inte har någonting att göra!! spamalot...

2010-12-18 @ 22:25:35
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0