små små saker

Idag upptäckte jag något som gjorde mig mer än lycklig. Ja, riktigt förnöjd. Med allt faktiskt.

Först och främst stod jag villrådig och undrade varför akademibokhandlarna i stockholm var så SMÅ! Utbudet av böcker var...litet? Tills jag frågade och hittade den där stora butiken bakom nk...Himmelrike att stiga in i. Köpte en väldans fin julklapp som jag vet en någon kommer bli glad av.

Och så vidgades mina ögon och jag ser att mitt i butiken ligger ett café. Ett waynes jovisst. Men med en stor sliten soffa i ena kanten, en massa härliga tidningar i olika storlekar och sorter och ett gäng människor som alla såg väldigt nöjda ut. Med livet, tidningen, kaffet.

Jag. Kunde. Inte. Låta. Bli.

Det var jag i ett nötskal. Sjönk ner i soffan. Med en kaffe, en dagstidning - mitt i en bokhandel.

Dess förinnan hade jag tränat två timmar, ätit medhavd lunchlåda och promenerat fram och njutit av chansen att vara ledig en dag som denna.

Sjönk djupare ner i soffan, tog en klunk kaffe, och bara kände hur en väldans - ja - förnöjsamhet (om det är ett ord som kan användas i den formen...) kom över mig.

Väldigt, väldigt behövlig paus i allt må jag säga.

Annars då? Har precis varit på en genomgång av ett basic träningspogram i gymmet på sats här bredvid. Jag och maskinerna fick säga hej till varandra för en första gång. Intressant. Ska nog prova det imorgon.

Och träning som sagt. BodyPump och ett helt Fantastiskt cykelpass senare på Hötorget. Tog inte ut hela mig på något av passen. Efteråt kändes det skönt. Men nu har jag lite ont.

Fokus på styrka denna vecka. Akta så att jag inte glömmer bort mig själv. Och ett naprapatbesök ska också ske.

Och nu har jag en hel kväll hemma. Skönt värre!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0