lördagsdag - vilken dag det här ska bli :)

Jag är expert (med utropstecken) på att vända och vrida på ting. Jag är en livsnjutare, det är jag verkligen. Jag är en sån som gärna sitter och tittar på folk i timmar och dricker en kopp kaffe, som ler över att människor jag möter ler emot mig och älskar så mycket i vår vackra värld.

Men baksidan är att jag också ser allt negativt och tar till mig det. Upp och ned går jag ganska lätt. Dels för att jag har en sådan vilja - som är väldigt positiv - att göra saker. För att jag är så fylld av energi som gör att jag vill så mcket. Viljan - den är jag lite stolt över :)

Men är man ung så har man inte lärt sig allt än - när vet man mycket egentligen? Men i alla fall så finns det massvis som man inte vet. Och har man inte någon som fins där och säger saker till en är det lätt att glömma bort saker och ting. Eller hur?

Men jag har lärt mig att grundföruttsättningarna som sova, mat, vila, träning - är vad kroppen behöver. Lika mycket som glädje, kärlek och nyfikenhet.

I alla fall.

Dum förkylning som legat på lur i kroppen har försvunnit. Sovit. Mycket underbart :) Inte kört tuff konditionsträning. Körde på gymmet efter jobbet igår - på Odenplan vid åtta tiden en fredagskväll så är det lite tung musik och muskelknuttar som tränar.

Haha. Och jag och några andra.

Hade lite roligt åt vissa ting faktiskt. Bland annat åt killen/mannen bredvid mig på crosstrainern som visst var tvungen att öka när jag körde på mer än honom. Och som inte gick av förren jag gjorde det. Haha.

Men nu har jag haft en undrbar morgon här hemma. Av att göra INGENTING! Jodå, läsa, äta gröt, dricka kaffe och lite sånt...:)

Fint värre va! :D

Är ju ledig idag. På en lördag! Hör på den va!

Humöret är på topp! Jag fick en mammados och en pappados igår. Lunchade med mamman på Non Solo Bar och åt massa god lunch och som kryddades med mamma-dotter prat och framförallt lyssnande på mammans äventyr. Dessutom fick jag världens underbaraste vantar och sockar av mamman "som vet att jag är en frusen typ" För att hon är ännu värre :) Värmde gott på vägen hem från träningen på kvällen!

Och pappan var viist också uppe i staden för jobb över dagen och hade en halvtimme över och kom över och sa hej på jobbet. Han fick sin försenade födelsedagspresent och jag fick säga hej till pappan min.

Sånt behövs när man känt sig lite liten några dagar i rad :)






Dessutom har jag betalt in och bokat det här. Har lyssnat på p3 planet om det och fått tips om det. Har drömt om att göra det.

Och jag ska ju ut och resa i en och en halv månad med utresa i början av februari. Till sydostasien. Och detta är det jag ska göra. En del av tiden :D

Hihi!

Och lediga dagen idag ska ägnas åt att njuta. Ska iväg och cykla med en superinstruktör på superhötorget. Leta julklappar. Mysa dagen lång :D

Så det är dags att pälsa på sig kläderna helt enkelt :D





Kommentarer
Postat av: Sofie RW

Men oj vad spännande med en sådan resa, och häftigt med surfresa! Ha en superlördag.

2010-12-11 @ 14:00:04
URL: http://www.runnersworld.se/blogs/sofie/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0