jag trodde att det regnade

Hehe, kom precis på mig själv med att titta ut genom fönstret för att jag tyckte att det lät somvdet regnade. Konstig i knoppen eller bara trött på kylan? :-)

Det var i alla fall bara snö som mötte mina ögon.

Är på tänkarhumör. På ett väldigt bra sätt.

Och jag önskar så att det låg en helt ny bok i min påse från akademibokhandeln. Nu finns där i en väldigt fin present. Men jag skulle verkligen vilja öppna en ny bok just nu. Öppna dörren till en ny värld.

Så underbart.






Om någon vill ha ett boktips kan jag för övrigt rekomendera en fantastisk bok som jag nyss läst ut: "Den förspillda vakan" av Nadeem Aslam.

Han har även skrivit en fantastisk bok som heter "Kartor för vilsa älskande".

Om man letar efter en bok med ett fantastiskt språk, en bok som berör. En bok som berättar om ett land i krig, om människors jakt efter livet, kärleken, en broder, ett barn. Som letar efter sin egen historia - som vill lära sig leva igen trots att så mycket har berövats dem. Och deras land.

Värd en tanke. Värd att läsas.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Antecknat! Tack för tipset :) låter som en bok i min smak!

2010-12-08 @ 09:27:17
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0