hit the gym

Hör och häpna - denna morgon har jag tränat mitt första ordentliga gympass! Fick ju mig en genomgång av basövningar till ett litet program igår - så denna morgon var jag ju tvungen att testa det.

Uppvärmning 10 minuter på crosstrainen, 1 benövning, 2 olika ryggövningar, 1 mage, 1 axlar och 1 bröst. Rep 10 gånger 3.

FÖr mig tog det nästan 45 minuter.

För lite tid. Hmm....Så jag körde 20 minuter på crosstrainen igen och lekte lite med intervaller. Så dryga timmen tränades.

Alltså:1 dryg timmes träning + strechen!

Med en kesomacka och en kopp te sitter jag nu nyduschad och funderar.

Och jag kan ju erkänna: Först när man inte kan träna som man vill så inser man saker och ting.

Jag inser att jag min kärlek till pulsträning i form av löpning och spinning betyder att jag tar ut mig såååå mycket mer.

När jag tidigare kört styrka i form av BodyPump och Shape så känns det. Det är träning. Idag var också verkligen träning.

Och armarna darrar och musklena darrar och det känns. Men det är ju annorlunda.

Men det är träning i alla fall - right! Och jag behöver ju bygga upp muskler - vem behöver inte det liksom.

Får bara fortsätta att exprimentera och samla samman olika övningar att sätta samman. Kan en hel del som inte har med maskiner att göra. Alltså kombinera. Sätta samman lite pogram. Kan bli kul!

(men ja, skulle ju hellre varit ute på en morgonrunda i solen som dykt upp denna dag....:D)

Men en bra början på dagen ändå:)


!


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Det är verkligen härligt när man "kommer på" nya saker. När det liksom klickar! Och tack för boktips! Ska kollas upp!

2010-12-08 @ 21:59:32
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: sophie

jag saknar faktiskt gymmet ibland

2010-12-09 @ 15:48:01
URL: http://partalitegranna.blogg.se/
Postat av: Jenna

Vad roligt att du har hittat in i gymmets magiska värld :) Själv trivs jag nog allra bäst i gruppträningssalarna, men har faktiskt börjat lära mig att njuta av renodlade styrkepass i min egna lilla värld oxå. Jag har dock inte tålamod för att köra igenom hela kroppen under ett enda pass, utan brukar dela upp kroppen på 2-3 dagar. Ett bra upplägg för mig är att köra mage, triceps och axlar (+ ibland ländrygg) under ett pass, och en annan dag köra rygg, biceps och bröst. Rygg och biceps är utmärkt att köra samtidigt eftersom många ryggövningar tar mkt på biceps :) Sen brukar jag komplettera med litr extra mage på core/pilatesklasser, och benträningen brukar jag nöja mig med att få på gruppträning (shape eller satscorepuls). Om jag får tid över kan det som bonus bli lite extra benpress och dyl i gymmet ;)

Hur mycket har du tänkt att styrketräna?



ha en riktigt fin fredagkväll!

2010-12-10 @ 13:51:19
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0