första december och jag tänder ett ljus

Har en grej för tända ljus. Titta in i lågan och tänka mig bort och plötsligt så försvinner väldigt mycket. Tänder ett ljus och en önskar en sak.

Just nu tänder jag ett ljus och tar ett andetag. Och ett till.

Har precis ätit supergod mat: vad sägs om ugnsrostad paprika, lök, zuccini, cashewnötter och soltorkade tomater med bönbiffar, hallomi (!), lite sallad och paprikarelish. Så gott så gott.

Tog en bild för att mitt fota-mat-intresse visst återuppstått. Men ljuset här hemma var lite kasst och magen kurrade. Så det tål att sägas: bilden gjorde inte maten rättvisa. Så varför visa då? Precis!

Annars då?

Löparrundan: LÖPARRUNDAN :)

Kärlek till att springa, livet allt ja. Tror att löparendorfinerna gör Maria beroende igen. För nu är jag inte rädd varje steg. Nu är det underbart!

För innan de första stegen var jag skraj, att det skulle göra ont för att det gjort lite ont innan.

Men icke sa nicke!

Kanske var det kylan som domnade av lite...he. För benen frös jag visst om. Men det upptäckte jag först när jag kom hem. Så det led jag inte särskilt av.

Men 10 km vinterlöpning och jag sprang lycklig!

För att sedan jobba - och var duktig person idag och skapade oss en Fruktskål på jobbet! Av alla oss var det jag som fick ansvaret...hm...undrar vad jag ger för bild inför mina jobbandes medmänniskor...:D Hihi.

Men för att kroppen ska vara nöjd och glad ska jag nu ägna mig åt det som jag alltid tidigare såg som någon fördömt: Streching. Nu gillar jag det. Oftast. Kan jag landa i det. Tycker inte att den tiden jag varje dag lägger på det är något irriterande. Märker ju hur kroppen min har börjat byggas upp bättre igen. Och tar vara på alla delar.

Jag lär mig? Japp japp! Så det är så. Punkt på det.

Men jag må säga. Att jag längtar efter att lägga huvudet på kudden och somna sött. Gäsp Gäsp....



Kommentarer
Postat av: mikaela

fortfarande inte sugen på party?? hu? :D

2010-12-04 @ 20:20:30
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

hihihi jaa vad najs att du såg honom, lille gingy :D vi ska till någon pub på medis, inte klubba satan, båda är trötta och ska upp imorgon ;) så vi ska mest chilla med en öl (eller en vin kanske?) :) so what say you? vi ska ses tio på medis :)

2010-12-04 @ 20:35:26
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

aah ok, ja kan tänka mig att du behöver en chill kväll :) åh vad mysigt med bak! ha det supermysigt kompis! KRAM

2010-12-04 @ 20:57:03
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0