finemang!



Igår fick jag sitta vid min farmors bord köksbord igen.
Det finns vissa människor som man aldrig slutar beundra. Min farmor är en sådan människa. Snacka om att det är upptäckslust och nyfikenhet i den kvinnan!
Och för en stund sedan fick jag sitta ner vid ett dukat bord och äta god mat. Och snacka om att jag var hungrig. Efter att ha kört ett tuffigt tufft cykelpass med pulsmätare (utan att toppa. Ett pass under mjölksyratröskeln var tänkt. Men valde att lägga mig lite över vissa delar. Märker hur mycket jag har utvecklat min cykling sedan jag började köra med pulsmätare!). Med en super instruktör! Go i den kvinnan!
Byta tröja (för att en dyblöt tröja vill man inte ha länge...:-D) för att sedan vandra in i en sal bredvid och köra ett yogapass! Yoga yoga yoga. Nu när jag har tid ska jag välja att lägga tid på detta.
Tog sedan benet före det andra och vandrade ner till Tehuset. Träffa en viss människa som jag alltid blir glad över! Och dessutom köpa lite kaffe till hemmet! Mysigt, butiken i lUnd har jag inte varit i sedan jag lämnade Lund för Stockholmo i februari! Galet ju!
Hem till ett hus som står tommare än det gjort på länge. Bara jag och pappan hemma, vilket är mys för att det varit så många andra människor runt omkring hela tiden! Så vi slängde ihop en gudagod middag. Och med vi menar jag att jag lagade all mat förutom hummosen. En viss annan person stod nog bara och pratade. Och diskade :) En uppdelning jag gillar.
Men mumsig mat ställdes iaf fram på bordet...varm qinouasallad med varm paprika, sqaush, majs och soltorkade tomater. Blandas med färsk spenat, hackad rödlök och grillad marinerad paprika. Och just det! Rostade valnötter och pumpafrön. Till denna smaskiga sak blev det qourn med spiskummin, koriander och chili samt hallomi och hemmagjord hummos med bladpersilja....MUMS!
Perfekt till en hungirg mage!
Och nu kan man slänga sig i en stor stor soffa och mysa ner sig framför en film!
Imorgon är det ju nyårsafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0