en vecka som gått

Och nej. Jag har inte gått under jorden. Bara ovan med lite väl mycket på agendan :)

Veckan som gått kan sägas i punktform. Men eftersom jag så ofta pratar för mycket  blir punktformerna inte kanske så kortfattade som de borde vara (om man ska använda punktform på grammatiskt rätt sätt?!)

J-O-B-B: I kvadrat, raktsträcka, i massvis, på alla sätt. Kul men det tar tid att jobba sex dagar i veckan (och ork!), speciellt när det är mycket att göra.

S-N-Ö. Någon som har missat? Snön. Mysigt. Lite kallt. Vitt. Mörkt. Inte halt - än...:) Julstämning. Julen är i antågande. Längtar efter myset. Mmmm....Går runt och är sugen på pepparkaksdeg dessutom. Varför bakar jag pepparkakor? För att få äta degen...Hehehe :) Därför känns det onödigt att faktiskt baka just nu - kan ju inte äta upp en hel deg själv...hmpf. Eller ja, kan och kan. Borde inte rätt och slätt :)

TRÄNING! 6 finfina pass har klämts in + ett yogapass, massa strech och ett naprapatbesök! Det har känts bra att ha fått tid till det trots allt annat. Och det bästa? Jag har INTE haft ont på hela veckan. Det är galet, det är underbart, och det har det längtats efter. Verkligen! Så WOW där liksom!
    Så förutom att jag fått springa en gång har jag lyckats toppa två gånger på två olika pulspass. 75 minuter cyklingpuls fick avsluta veckan och börja denna dag. Dessutom. Har jag upptäckt att jag börjar bli stark. På överkroppen. Och det syns. Och det funkar. Kroppen blir starkare. Så bra. Så underbart :) Och yogan börjar bli livsviktig igen. Det är fint det med :)

Musikhjälpen - någon som har missat de 3 programledarna som sänt non-stop på gustav adolfs torg i malmö, i en glasbur? Anledningen: samla in pengar för att stoppa handel med barn. BARN ÄR INTE TILL SALU! Skicka ett sms och skänk pengar. Finns ingen anledning att inte göra det. Sista dagen idag. Do It!

Veckan har varit så där otroligt lång och samtidigt otroligt kort. Med tanke på att jag inte gjort så mycket mer än jobbat, tränat, sovit, ätit. Och längtat och tänkt. Faktiskt läst ut en bok också. Så kul var det :)

Men på torsdag kväll - då sätter jag mig på ett flyg ner till Lund för julledighet. Kommer bli fantastico. Träffa familj och fina vänner.

Och nu? Nu tvättar jag och ska laga matlådor. Lite pluspoäng helt enkelt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0