träningstankar

Okej. Jag spammar min blogg med inlägg idag. Varför? Kanske lite bloggabstinens - få inlägg under Lundavistelse. Tanke två - träningsabstinens. Tanke tre - sitter och skriver saker som jag måste få gjort. Och det är så enkelt att komma på andra saker att göra. Istället för måste saker.

Japp, ingen träning denna vecka alltså. Iställer kan jag götta ner mig i min nöjdhet över förra veckans träning.

Måndagen inledde veckan med ett fantastiskt spinningpass. Benarbete! Uthållighetsträning! Fantastiskt stämning i spinningssalen och en duktig instruktör.

Tisdagen tog mig ett steg närmare att göra sidoplankan i det närmaste perfekt. Bland annat. SatsCorePuls tränades.

Torsdagen. Vad kan jag säga? Slog rekord i distans. Och tid. 22km. Fantastiskt löpning. Landsväg, skåne, lund, värme, fågelkvitter, vår... Och att jag bara ville fortsätta springa - att jag kände mig sjukt stark. Det var bäst.

Fredagen och jag besökte gerdahallen - the place to be in Lund. Ett spinningpass där jag insåg hur mycket jag har utvecklats under min Stockholmsvistelse. Det gillas.

Söndagen och milen i Skrylle. Kvalitétstid med pappsen. Enkelt men underbart i ösregn. Ordentlig backträning.

Men att se tillbaka på veckan får mig att undra. Vart gick det fel? Det var ju en PERFEKT träningsvecka! Hur gick den fantastiska styrkan och känslan ur kroppen och ersattes med ett ben som nu haltar fram. Energin bara dundrar runt i min kropp nu och vill bara tillbaka till torsdagens löprunda. Men nej nej. Något är inte okej och därför måste jag vila bort det onda. Blä på det. Lite lätt bitter. Även om inte världen precis har gått under. Men ändå.


Kommentarer
Postat av: ellinore sånge. (highfive.blogg.se)

japp, jag ska på peace & love, metaltown och kanske hultsfred och siesta. :) själv ?

2010-04-06 @ 21:40:10
URL: http://highfive.blogg.se/
Postat av: ellinore sånge. (highfive.blogg.se)

åh. jag älskar fetivaler. det är liksom ett eget litet fantasiland för sig där alla är vänner. :)

2010-04-06 @ 22:09:13
URL: http://highfive.blogg.se/
Postat av: Jenna

Ja vilken underbart perfekt träningsvecka du haft, men fler såna kommer :) Hoppas det onda försvinner snart och att du snart är på banan igen!

2010-04-07 @ 06:43:57
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: linn

Åh Gerdahallen! Där kör jag =)

2010-04-11 @ 12:17:59
URL: http://www.metrobloggen.se/henriksdotter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0