torsdagsmys

Det är lugnet som räknas denna vecka. Vila, lugn och några andetag extra. Ett bad med fin badolja som ska ge energi. Tända ljus. Varva ner, det är nyckelordet.

Känner mig mer inbodd i Stockholm dessa dagar. Tror det har att göra med min visit nere i skåneland. Man får perspektiv av att komma bort. Att resa någonstans. Även om det på ett sätt är tillbaka till något. Något som man egentligen vill bort från. Det kan ge mer än det tar, detta perspektivsökande. Balanssökande.

Ibland avundas jag de som tycker att vissa saker ter sig så naturligt. Som inte tänker på ett visst sätt, som ser händelser eller kanske människor (eller till och med sig själva) på ett annat sätt. På ett sätt som inte är det sättet som jag oftast betraktar världen. Ibland avundas jag de som inte funderar över ting tusen gånger för mycket. De som klarar av att sitta still. De som inte tror att man måste vara perfekt. De som andas ganska enkelt och ganska så ofta.

Men ingen andnöd nu, o nej. Balans och perspektiv var det. Idag var receptet norah jones och tända ljus. Och en bra bok.


Kommentarer
Postat av: mikaela

ja andas andas andas! (<-haha upptäckte den motsägelsefulla hetsen) försök att sluta tänka och bara va istället, inga måsten, inga krav, inga förväntningar. LEV :) lycka till med hemma-rehabet!

2010-04-08 @ 23:18:16
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0