sökandet efter balans

Jag är helt i obalans. Just nu. Inget psykiskt nervvrakt här - inte det jag menar. Och visst känns kroppen på ett sätt fortfarande stark och jag känner nya muskler. Och jag känner hur jag utvecklas som...människa kanske? Men ändå känns det som kroppen faller isär. Jag är helt i obalans.

Magkatarr har jag dragit på mig. Något som är typiskt mig - stress, kaffe och ännu mer stress - och som ett brev på posten kommer magontet. Eller rätare sagt: känslan av att magsyran fräter sönder magen. Jobbigt, antingen vill man inte äta alls eller så vill man hela tiden stoppa ner något i magen. Samtidigt så är kroppen irreterad av allt pollen. Samtidigt som jag stressar runt. Och vill så mycket, samtidigt som osäkerheten också finns här - vad är det egentligen som man vill och önskar?

Så, nej, jag är inte i balans.

Men jag ska försöka göra det bättre. För jag vägrar falla ner i något obalanserat. Struktur som jag förlorat efter en turbulent vinter och höst med allt för många förändringar - en struktur ska skapas. Och jag ska söka information när det gäller träning och mat. Nuvarande hälsotillstånd kommer inte förbättras när jag ökar min träning - vilket jag kommer att göra. Löpning som jag tycker är så fantastiskt - jag vill bli så hundra gånger mycket bätttre! Dessutom väntar ett marathon i september. Och först göteborgsvarvet om 4 veckor (yeyeyey :D).
Även om jag kan mycket om mat, hälsa och träning - eller det är många andras erfarenhet av mig - är jag lite vilsen just nu hur jag ska tillämpa mina kunskaper på mig själv. Behöver råd!????

Har för övrigt inventerat hela dagen. På tehuset. Förutom att jag jobbat 9 h med att räkna varor....pust. Har jag fått supergod sushi! Saknat!

Men nu ska jag äta en antipollen-tablett. Mums...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0