nya löpskor is tha shit!

Mina nya skor - adidas supernova - har idag fört mig framåt. Har skolat in skorna genom att promenera men detta var första gången ett par löpsteg utomhus sprangs. Och jag har nya favorit skor. Jag tror absolut att dessa skor kommer att få mig att springa många många mil. Härligt när skorna sitter som handen i hansken. Eller varför inte foten i skon? Ja, kanske. Hm.

Springa springa springa i alla fall! Det gick bra idag. Det blev totalt

15.55 km, varav sista kilometern ägnades åt att jogga ner.
Plus ett antal branta trappor som kördes utanför kilometrarna ovan

Första kilometern svävade jag fram, glad i hågen över ett par skor som satt perfecto. Kände mig dock lite pollen-trött i 2 backiga kilometrar. Men sen skärpte jag mig och ökade takten och kom in i ett superbra flow! Verkligen! Och först efter 9 km kände jag av min onda muskel. Sorgligt nog för jag hade gärna sprungit längre än 14,55 km. Plus en nerjogg på 1 km. Jag har vissa "stolpar" när jag springer. Efter vissa sträckor känns det jobbigare och efter vissa enklare. Men de är ofta detsamma. Om jag känner att det går bra vid 8 km klarar jag exempelvis lätt av att springa 15. Eller 20. Då är det liksom bara att springa. När man kommer över 11 km är det pftast samma sak. Ska tänka över det där lite mer. Reflektera lite. Tror det kan vara nyttigt.

I alla fall - jag är på g igen - det går bara bättre och bättre med musklen min och pollenchocken känns inte lika mycket idag. OCH JAG ÄR GRYMT SUGEN PÅ ATT SPRINGA MARATHON. Önskar bara att jag hade ett inbokat. Men Göteborgsvarvet ska bli fett det med. 5 veckor kvar. Har hittat ett formtoppningspogram på jogg.se jag ska tjecka och köra efter - lite modifierat kanske men ändå! Yes box.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0