morgon i världsklass!

Idag förälskade jag mig lite mer i Stockholm.

Men innan min förälskelse slog till vaknade jag med ett ryck klockan sex när min väckarklocka ringde. Det var dags för träning! Glad i hågen åt jag favoritgröten med favoritteet, tog mina färdigpackade väskor och begav mig mot regeringsgatan. SatsCorePuls skulle tränas. Visst önskade jag mig en löprunda, men tänkte att det inte var så smart att köra på extra hårt första dagen efter vila. Och på väg genom stan kom jag på varför jag bor i Stockholm och inte i Lund. Eller insåg det jag alltid inser i storstäder. Att jag älskar livet. Bara att vara på väg vid sju på morgonen bland människor som är på väg någonstans. Affärer som städas. Gator som ligger öppna för allt och alla.

Så laddad till tusen körde jag ett underbart pass och spurtade genom dusch och log och kände energin pulsera i kroppen. Sak samma att bussen jag tänkt mig att ta vid ropsten gick innan den skulle gå och jag fick vänta 12 minuter. Då hade jag ju en ursäkt att köpa världens godaste kaffe.

Det är verkligen små saker som kan göra vissa stunder perfekta. En människa man möter som ser underbart glad ut, en god kaffe eller ett fantastiskt gott äpple. Vissa dagar är det så lätt att uppskatta alla fina saker. Idag är en sån dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0