mat i stora lass

Sa jag inte att matlagning skulle ersätta träning? Hm. Får se hur det går med det. Har dock lagat middag och gjort så pass mycket mat att matlådor nu finns i min frys. Duktig Maria :D

Dagens kreation! Får säga att den kan kallas somrig. Och jag är rätt så insnöad på sommar och värme just nu. (Hehe. Ordskämt. Insnöad..Ja. Kul jag vet)




Ljummen potatissallad

5 port. (om man inte enbart äter denna sallad...) 30 min.

3 stora potatisar
1/3 sqausch
1 röd paprika
1 näve bondbönor
3 msk stora vita bönor
böngroddar
bladpersilja
örtsalt, grönsaksbuljong, chili, oregano och peppar

Skala och skär potatisen i ganska stora bitar. Koka potatisen. Fräs paprikan och sqaschen i olja, chili och oregano. När potatisen kokat klart, blanda i denna tillsammans med bondbönor(grovhackade), stora vita bönor, ca 1 rågad tsk grönsaksbuljong, peppar och en näve färsk bladpersilja. Låt allt bli varmt - men var försiktig och rör inte "sönder" potatisen och bönorna. Smaka av med örtsalt och resterande kryddor. Och sist men inte minst - ha i några rejäla nävar böngroddar. Och kvällsmaten it´s a done deal.






Kommentarer
Postat av: ellinore sånge. (highfive.blogg.se)

haha , de va typ sockerattack mot mig! haha



jag får nog prova göra detta receptet en dag, ser ruskigt gott ut! :)

2010-04-06 @ 21:14:06
URL: http://highfive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0