lördag söndag bildregn

Ojojoj. Efter en härlig söndag är jag hemma. Gått från frusen och vrålhungrig till varm och mätt i magen. Och helt plötsligt är det söndag kväll, en söndag som spenderats på ypperligt bra sätt må jag säga. Sitter här och känner mig ganska sådär vårlycklig. Och lyssnar på väldigt intressant program på p3 - värt att lyssna på!

Finfin helg må jag säga att det har varit. Rummet jag kollade på igår - är mitt! Eller ja, över sommaren. Men jag är sjukt nöjd och glad över det. Körsbärsvägen. Jag gillar läget. Jag gillar rummet. Jag gillar korridoren. Det gillas helt enkelt.

Vad hände mer för impulsivt i lördags? Ja, impulsivt var det egentligen inte. Men Mikaelis (nytt smeknamn kanske. Kan du förstå men inte relatera till det hehe :P) kom över på lite mat och lite vin. Sedan vandrade vi ut på stan och chillidillade på pubar. Var lite vilsna i början, utan något vetande gjode vi stan osäker (eller oss själva osäkra till säkra...hm.). Fin lördagskväll i alla fall.

Och dagen till ära vaknade jag utvilad. Någolunda. Efter en grötfrukost begav jag mig ut på en lång promenad. Upptäcker bara mer och mer av nackaresarvatet - och det är så fantastiskt! Var rätt enerverad och störd och promenerade med en extrem överskottsenergi. Och pratade lite i telefon. Och sen kom solen fram och allt kändes mycket bättre. Och jag längtade längtade längtade efter att få springa. Imorgon imorgon imorgon är det träning. JAAA! Ska bli så underbart.

Begav mig in till stan och Grand Hotel. SM i Årets Bartender skulle bevakas av mig. Så med kameran i högsta hugg och peppade på foto foto foto försvann jag in bland människor och coola drinkar och coola bartenders. En malmö-grabb vann klassiska heatet - och jag kunde ju inte annat än känna med skånepojken i hjärtat! Efter några timmar där var jag dock glad över att komma ut och kunna njuta av det sista av kvällssolen i Mikaelas sällskap. En kaffe fick jag köpt och jag var lycklig över det. Promerande genom gamla stan och ner mot slussen och längs de vackraste och underbaraste gatorna. Jag är kär i hus och gator. Lite kär i denna del av Stockholm.

Bildregn var det. Och ja, lite svammlande inlägg. Men så kan det vara. Är jag kansk uppe i varv? Hmm....




Fotonördar/bloggnördar förstår att fota saker :P



(bild ovan: foto-mikaela)


Kommentarer
Postat av: Maya

Håller på att utforska Lund! Vi verkar ha samma typ av smak vad det gäller bröd... kan du ge mig några ställen med några riktigt goda bröd?

2010-04-11 @ 21:26:12
Postat av: mikaela

wiie fina bilder :) fint sthlm! och på onsdag blir det nog bio ;)

2010-04-11 @ 22:08:27
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

ooh just det, ja jag förstår men kan inte riktigt relatera till det...

2010-04-11 @ 22:48:32
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Jenna

Underbara bilder har du fångat :)

2010-04-12 @ 15:58:41
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Maria

SV: Brödställen i Lund :D

Mormors bageri är alltid ett säkert kort. Tyvärr har priserna höjts lite på sistonde men älskar fortfarande deras danska rågbröd, grova osötade, soltorkade tomater bagels, morotsbullar...Malmborgs har faktiskt en väldigt bra bake-off med stor variation. Goda brödbullar (och mackor) har faktiskt Widerbergs (även om det mest handlar om kött där...). Patesseriet och stenugnsbageriet - båda på klostergatan - har supergott surdegsbröd om man vill lyxa till det. Hm...vad mer. Jo! På väster finns det ett bageri, vid trollebergskarusellen, som heter Annas bageri (tror jag...?) men de har supergott bröd med torkad frukt och nötter...och goda ostbullar och bullar med solrosfrön..

Bröddrömmar :)

Färdiga lunchmackor - säger bara coffe break!!!

Hoppas det är till någon hjälp :D

2010-04-12 @ 19:02:26
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0