löparglädje

Okej, en liten sen update av min morgonlöpning. Men ändå.

Det var självfallet härligt. Det kan inte vara annat än härligt när hela ens kropp inte vill något annat än springa. Då är det sak samma hur formen känns för dagen - det blir ändå najsigt värre. På något sätt...

Så ja - jag sprang :) Ut i Nackaresarvatet - backar backar backar! Och sen ut i terräng och rent ut sagt skog och stock och sten och herregud vad kul det var!!! Ja, det förtjänar sina tre utropstecken! Och vad gjorde jag dessutom mitt i något som kan liknas vid  ett träsk? Jag vurpade. Eller snavade...kanske man kan säga. Men bra gick det, så jag skrattade till och såg en bäck framför mig och tvättade av ansiktet och sprang vidare med halva mig täckt av lera: vilken syn haha! Kände mig lätt uttitad när jag kom ut ur skogen och mötte en kostymnisse på väg till jobbet. Slängde iväg ett extra smilande leende på det!

Och min onda muskel? Ja..sådär mådde den i slutet. Trött i musklen - ja, egentligen är väl inte tuff backträning och skog det bästa för den musklen...Men som sagt - ROLIGT värre. Och nu känns musklen bra. Men herregud - är sjukt stel i rumpmuskelaturen. Typ. Träning ger :) Najs najs!

Dessutom är jag underbart glad just nu. Kontrakt för rum i sommar klart. Och! Jag har konsumerat...Gissa vad :D:D LYCKA!!!






Kommentarer
Postat av: mikaela

hahah ååh kan se det framför mig, en lortig, svettig och lycklig maria utspringandes ur skogen :D

2010-04-14 @ 12:35:25
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0