kick-äs löpning

Såhär toppen nöjd och glad är jag nu! Tusen gånger om :D

Hade tjeckat in ett formtoppningsschema från jogg.se. Idag stod det 8 km löpning med en ökning från lugna 6min/km till 5.15 min/km.

Och jag tänker alltid att jag vill springa runt 10 km när jag springer. Så därför var jag extra taggad att köra snabbare 8 km än vanligt - 2 km mindre än vad jag oftast springer.

Och vilket race måste jag säga! Tanken var kanske inte att köra terränglöpning...hm - men det är just vad det blev. Med fett resultat, i alla fall för mig. Snittade på ca 5.08 på de flesta km - förutom de 2 första då jag tog det lugnare (även om jag gick ut och uppenbarligen, ser jag nu hehe, sprang snabbare än tänkta 6min/km). Enda kilometren då jag snittade på högre siffra var den då jag sprang rakt ut i skogen. Eller rakt upp i skogen kan man väl mer säga - uppför heeela vägen med stock och sten. ÅH! Så underbart kul!

Flåsade och kämpande på ändå in i slutet och kände att jag verkligen lyckades puscha mig! Så som det ska va!
(Och benen och musklena är på plats. INGET ONT ALLS - LYCKA!)

Nöjd och glad. Kan även konstatera att jag har bestämt mig. BERLIN MARATHON it is!!!

Nyduschad, underbart endorfinkickad, duktig och har lagt in tvätt i tvättmaskinen, och på g med matlagning!
Får man lov att fåna sig framför en kamera då? Kan inte låta bli :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0