kaffekurs

Dagen inleddes med en kaffekurs på Tehuset. På alerten var jag på odengatan klockan 8 - redo att lära. Eller ja, kanske inte så extremt hurtfrisk men ändå.

2 h gick åt att lära sig om kaffets process, rostning, att koppa, smaka kaffe och kolla på olika bryggmetoder. Väldigt väldigt intressant och lärorikt. Det finns kaffe och det finns kaffe. Och jag älskar kaffe och jobbar där jag jobbar - vilket gör att mitt intresse faktiskt finns och fröjdas. Så tack till rickard som presenterade bra. Johan&Nyström - inte fy skam. Känner att jag måste gå förbi deras konceptbutik här i stan och kolla in den.

Nu har en lunch, ganska tråkig måste jag säga. En hopblandning av rester som lades ner i en kesoburk imorrse - improviserade fram en lunchrätt. På plats igen här på lidingö framför tha dator. Suktar lite efter solen ute. Men det är bra ändå :D


Kommentarer
Postat av: mikaela

ohoho spännande :O vi får ses snart tycker jag! oh just det, valborg snart... bajs.

2010-04-28 @ 13:33:53
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Jenna

Spännande med kaffekurs :) Kul att få lära sig sånt i jobbet!



Hoppas du får en fin dag Maria!

2010-04-28 @ 14:20:51
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0