intervaller och snö

Passade på att köra ett träningspass nu på morgonen. Hittade ett pogram från jogg.se - ett formtoppningspogram som jag följer nu. Lite modifierat men ändå. Idag stod i alla fall löpintervaller på schemat. Och jag är ingen mästare på intervaller - absolut inte. Men börjar så smått få grepp om grejen! Det var faktiskt superkul idag!

Dagens pass:

Uppvärmning 2km

2x(4min-3min-2min-1min) Vila 1min mellan varje intervall och sedan 4min serievila för att dricka, vila och stretcha. Försök få den andra serien att gå fortare, så börja lite lugnare.

Nedjogg 2km

Total löpsträcka: ca 9 km

Fick upp farten fint på intervallerna - även om det gick trögt sista 3-2-1. Och vila 4 min. Nja, det blev det inte riktigt. Mer åt 3 minuter. Och inget vatten-drickande precis heller.

Men passet gick absolut över förväntan. Trötta ben vaknade nämligen upp imorrse - men ut kom benen små och piggade upp sig :D Frågan är dock var som hände, när snön började falla - vad???

Men nu har ägg-macka ätits och nu ska jag ut till älvsjö och stockholmsmässan. Lite skönt med dåligt väder. Med tanke på att man är inne hela dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0