honey i'm home

Hej hej Lund!
"Hemma" i Lund! Åh, det ska faktiskt bli supermysigt med en långhelg här! Känns som att vara på semester i sitt hem?! Kan man säga, och det känns ganska najs.
På flygbussen från sturup igår mötte min ögon något som fick mitt hjärta hoppa en gånger två gånger - Ingen Snö. Inte så långt ögat kunde nå. Jippeyey - BARMARK! Super tänkte jag. Här ska det springas i hemtrakter.
Kändes ganska skumt att komma till Lund. På ett sätt. Att promenera hem genom stan senan kväll hem till pappsen var som vanligt men på samma sätt som det verkligen inte var som vanligt.
Men först spenderades en mysig kväll med föräldrarna, med en tidig påskmiddag faktiskt. Och ja, jag får fortfarande påskägg :)
Och denna morgon slogs ögonen upp vid kvart över sju. Sovit som en stock hela natten. Och sen kunde jag lyssna på radio och vandra runt i vårt stora kök och fixa frukost och njuta av att ha massvis med goda fina råvaror att använda! Ta lång tid på mig att göra frukosten. Lång tid att äta frukosten. Att läsa tidningen (kan nakenbadet det står om i sydis MÖJLIGTVIS vara deras aprilskämt? Inte tveksamt...!:P). Och nu sitta och lyssna på opera i vårt stora hus. det känns ganska najs faktiskt!
Och veta att man får göra vad man vill under ett antal dagar. Bli lite bortskämd. Och veta att nu kan jag lägga en förmiddag på att gå runt i pyjamas en timme till innan jag svidar om till löparkläder. Långa löpartigjts och en långärmad underställströja - enbart! :)


Kommentarer
Postat av: Jenna

Här blir det nog oxå påskägg :P kommer nog få leta efter dem hela livet tror jag ;)



Ha nu en helt underbar helg nere i hemtrakterna!

2010-04-01 @ 09:16:03
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: hilli

haha,ibland är det riktigt fint att komma hem till föräldrarna o lyxa lite!hoppas du får en riktigt fin påsk,kram!

2010-04-01 @ 16:17:30
URL: http://barahilliju.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0