en tågresa

Jag sitter i en fåtölj på ett tåg som tuffar upp genom Sverige rike. Efter några dagar nere i Skåne och Lund styrs kosan tillbaka mot Stockholm. Och jag är nöjd och glad med min långhelg. Även om jag just nu är på ett litet "tänk-humör" och lite lätt konstig i huvudet. Dessutom är jag orolig och nervös. Något är konstigt med mitt knä. Den där stelheten och lite onda känslan i benet som jag vaknade upp med igår har utvecklats till något annat. Idag vaknade jag upp och mitt ben var inte okej. Baksidan av knät, muskelfästet, något står inte rätt till. Det gör svinont just nu. Och jag har haltat fram och det gör ont. Och jag blir sjukt nervös och orolig - vad har hänt? Tror inte det är något allvarligt. Men jag blir sjukt skraj att all träning, att allt jag har byggt upp ska vara förgäves. Att något har hänt. Så imorgon är det jag som ringer till vårdcentralen.

Och mitt i dessa oroskänslor finns många tankar som har kommit upp under Lundavistelsen. Det är som att saker jag kommit till insikt om uppe i Stockholm - det är först nu som jag har kunnat förstå dem. Och visst har det varit skönt att vara i Lund - att slippa fundera över pengar, tidsbrist, lägenhet, jobb...Visst har det varit askalas att vara ute på stan, på partaj, på fik - och träffa massa vänner och bekanta. Att träffa familj. Att träffa finaste vännerna. Att dricka vin och fnittra eller prata om allt och inget. Att halvsova i en fin väns rum en sen söndagskväll medan finingar tjattrar på i bakgrunden.

Men samtidigt. Samtidigt har jag insett hur enormt trött jag är på Lund. Jag är trött på att gå runt i en stad som vet allt om mig - allt om alla. Att alltid se personer som man känner igen. Att träffa många som inte förändras ett dugg. Jag känner mig så mycket mer fri i Stockholm. Jag måste bryta mig loss och utmana mig själv. Kasta mig ut i sånt som är okänt. Det ger så mycket. Och jag har insett hur mycket jag har lärt mig de senaste 5 veckorna i Stockholm och insett att det är okej att göra det jag gör och vara den jag är.

Tre timmar kvar på min tågresa.

Kommentarer
Postat av: mikaela

så jävla rätt. och just det, våren sparng iväg från sthlm inatt, vaknade till "snöstorm" :( mne vi ska nog klara av att värma upp stan igen ;)

2010-04-05 @ 17:14:41
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner som du! Jag flyttade för 2½ år sedan från Göteborg till Östersund och är så glad över mitt val, även om det är långt från familj och gamla goda vänner.

2010-04-05 @ 17:18:14
URL: http://capturethismoment.blogg.se/
Postat av: mikaela

haha gillar dina ombytliga kommentarer ;) oh! slå till honom i ansiktet, eller ät upp hans påskgodis, kommer garanterat att funka!!

2010-04-05 @ 17:28:56
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

perfekt läge att sno åt dig godiset ju! eller sparka honom i magen! jag kan allt om barn :)

2010-04-05 @ 17:47:25
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

höhö absolut! http://ppqclothing.com/emmanuel/ <- gå in där, spel och pyssel the fashion-way, (när du ändå är där kan du ju alltid kolla in deras kläder också ;) jag gillar deras s/s 09 mest)

2010-04-05 @ 18:06:42
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0