en dag

Vad är det med att åka buss på kvällen som kan vara så härligt? Jag älskar att åka bil på kvällen också. Sitta i framsätet och lyssna på bra musik och titta ut över mörkret och kanske lite stadsljus här och där. Det är rogivande.

Sitter med tända ljus och en stor kopp te framför mig. Finns inget bättre än rooibos kaktus/apelsin på kvällen. Finns inget bättre en än kopp te att värma sig med när man kommer hem lite lätt frusen och lite trött. Hemkommen från Mikaela efter en eftermiddag/kväll med social kvalitétstid. Två lediga filurer spatserade runt i Storängen (tror jag) i Nacka och kikade på hus som var inget annat än stora och väldigt mycket. En del av husen i alla fall. Det doftar verkligen vår. Jag tänker på Juleboda och längtar lite.

Jag spanade in ett par gungor och övertalade en Mikaela att närma oss lekplatsen - för när gungade man sist? Så länge sedan att jag inte kan minnas. Och hur kul är det inte att flyga genom luften? Och de enda som såg oss var några byggarbetare i en trädgård - så vad gör det? Lite barnsligt glad blev jag i alla fall. Barnasinnet - det är så värt att ha kvar det! Och lite matlagning i huset skedde. Middagssällskap är mysigt. Och nu ska en lite trötter jag göra det som jag egentligen satte på datorn för att göra...hm.

Hehe. Gillar lätt osamanhängande inlägg. Det är så det är :D



Flyg lilla fjäril flyg. Lite frihetskänslor. Av en gunga. Helt okej.



picture nr. 3 - fotografen är Mikaela


Kommentarer
Postat av: LEGENDEN

Har du haft en bra dag? :)<3

2010-04-07 @ 21:44:45
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/
Postat av: mikaela

sicka fina bilder det blev :) våriga! jess visst var det storängen ;) ohohoh sitter och fryser i mitt tvärdrag, löklukten var för mkt nä jag kom hem igen... lycka till med cv:et ;)

2010-04-07 @ 22:07:15
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: ellinore sånge. (highfive.blogg.se)

det tror jag alldeles säkert du blir! peace and love's bokningar i år är amazing. så de blir väl en trip till borlängE! :)

2010-04-08 @ 06:29:18
URL: http://highfive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0